וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הנרטיב הציוני

דניאל פייפס

22.6.2011 / 9:57

הציונים גנבו אדמות פלסטיניות מיום היווסדה של התנועה הציונית - זו המנטרה של הרשות הפלסטינית ושל חמאס. כך הם מחנכים את הילדים שלהם וזו הטענה שהם מפיצים באמצעי התקשורת בעולם. לטענה זו חשיבות עצומה, שכן הפלסטינים מנסים לשכנע כי הקמת מדינת ישראל היא מעשה של גניבה והמשך קיומה מהווה עוול היסטורי. האשמות אלה מערערות את מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית.

האינטרס הפוליטי של הפלסטינים ברור, אבל השאלה היא אם האשמה זו נכונה מבחינה היסטורית?

ובכן, להפך. מדינות בכל העולם הוקמו באמצעות פלישה וכיבוש, כמעט תמיד על חשבון מישהו אחר. דווקא היהודים שבו לארץ שממנה הם עצמם הוגלו והורחקו. השבטים הגרמניים, הצארים הרוסים, הכובשים הספרדים והפורטוגזים באמריקה - כולם ייסדו מדינות לאחר שכבשו שטחים ויצרו מפות חדשות. כמעט לכל המדינות בעולם אין שורשים היסטוריים של שייכות אמיתית לאדמה שעליה הן יושבות. יוון המודרנית בעלת קשר רופף בלבד ליוונים של העת העתיקה. מי יכול לספור את מספר הפעמים שבהן בלגיה של ימינו נכבשה בידי שליטים שונים? ארה"ב קמה על ידי האנגלו-סקסים לאחר הבסת האינדיאנים. גם יפן הוקמה לאחר ששבטים שונים הושמדו בה. גם המזרח התיכון חווה פלישות וכיבושים מאז התקופה הכנענית, ודרך התקופות היוונית, הרומית, הערבית, הצלבנית, הסלג'וקית, המונגולית ועד היום.

בשנים האחרונות מנסים היסטוריונים מטעם הרשות לטעון כי הפלסטינים של היום הם צאצאי העם הכנעני העתיק וצאצאי היבוסים - אבל למעשה מדובר בערבים שבאו לארץ ישראל לפני כמה מאות שנים רק מתוך חיפוש הזדמנויות כלכליות.

הציונים התמקדו בשיקום אדמות

התנועה הציונית, שביקשה החל במאה ה-19 לגרום לכך שהעם היהודי שישב בארץ ישראל עוד בימי התנ"ך ישוב לארץ הקודש, נאלצה לעשות זאת בתנאים קשים - כאשר שתי האימפריות הגדולות, הטורקית והבריטית, שלטו בארץ ישראל. לציונים לא היה בכלל כוח צבאי להתמודד עם האימפריות. הם לא יכלו להשיג מדינה באמצעות כיבוש. במקום זאת, הם רכשו קרקעות. רכישת הקרקעות, דונם אחר דונם, נעשתה באמצעות קרן קיימת לישראל, שנוסדה בשנת 1901 כדי לקנות אדמות במה שכונה פלסטינה, על מנת לסייע בהקמת יישוב חדש של יהודים חופשיים ומבקשי שלום בארצם. רכישת הקרקעות היתה המפתח להתיישבות היהודית, ורק בהמשך הסתייע היישוב היהודי גם בארגונים חצי צבאיים, למשל ההגנה שנוסדה רק בשנת 1920.

יתרה מכך, הציונים התמקדו בשיקום אדמות שנחשבו עקרות ולא שמישות. רק בעזרת אמונה בצדקת דרכם הם הצליחו להפריח את השממה, לייבש את הביצות ולקדם את המודרניזציה בארץ ישראל, שהיתה עד אז במצב גרוע.

השימוש של הציונים בכוח החל רק כאשר שלטון המנדט הבריטי הסתיים והאו"ם הכריז על הקמת מדינה יהודית לצד מדינה ערבית בארץ ישראל. כאשר הערבים סירבו לכך והעדיפו לנסות להשמיד בכוח את המדינה שהוקמה, נאלצו היהודים להגיב בכוח, וניצחו.

בסיכומו של דבר, ההיסטוריה מעידה כי היהודים לא רק שלא כבשו אדמות שאינן שלהם, אלא התנועה הציונית היא התנועה הלאומית הפחות אלימה מכל התנועות הלאומיות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully