וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום נוסף של עליות בוול סטריט לקראת הצבעת האמון ביוון

נמרוד הלפרן

21.6.2011 / 23:39

מדד נאסד"ק קפץ ב-2.2%; מדד S&P 500 הוסיף 1.3%; קרניבל של אריסון עלתה ביותר מ-4%; ברנס אנד נובל נפלה ב-6%

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית זה יום המסחר הרביעי ברציפות על רקע דעיכת החשש מפני חדלות פירעון של יוון לקראת הצבעת אמון בממשלת יוון שתתקיים הלילה באתונה.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.9%; מדד S&P500 טיפס ב-1.3% -עלייה יומית רביעית ברציפות; מדד נאסד"ק קפץ ב-2.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.02% לרמה של 2.98%.

הצבעת אמון בממשלת יוון

הפרלמנט של יוון יקיים היום הצבעת אמון בממשלתו של יורגוס פפנדראו, אשר תוצאותיה עשויות לקבוע האם הממשלה תצליח לבצע את צעדי הצנע הנדרשים כדי להימנע מחדלות פירעון. ההצבעה צפויה בסביבות חצות לפי שעון ישראל.

עליות השערים נרשמות גם על רקע הערכות כלכנים כי נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי ידחה פעם נוספת את היציאה מתוכנית ההקלה הכמותית. בסקר שערכה רשת בלומברג בקרב 58 כלכלנים עולה כי 79% מהם צופים שברננקי ישמור על מאזן הבנק במצבו הנוכחי עד אוקטובר או מאוחר יותר. בסקר קודם עמד שיעור זה על 52%. כמו כן, סבורים הכלכלנים כי ברננקי יוותר על הביטוי "תקופה ממושכת", המתייחס למדיניות הריבית הנמוכה, רק ברבעון הרביעי השנה.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו בחודש מאי לרמה הנמוכה ביותר זה שישה חודשים - עדות נוספת לכך ששוק הדיור האמריקאי ממשיך להתקשות להתאושש. מכירות בתים קיימים ירדו בחודש שעבר ב-3.8% לקצב שנתי של 4.81 מיליון בתים, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). הנתונים תאמו את תחזיות הכלכלנים לקצב מכירות של 4.8 מיליון בתים.

קרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם הנמצאת בשליטת מיקי אריסון, דיווחה היום על ירידה של 18% ברווח הרבעוני בעקבות התייקרות מחירי הדלק, ופגיעה בעסקיה עקב ההתקוממויות במזרח התיכון ובצפון אפריקה ורעש האדמה ביפן. החברה גם הורידה את תחזית הרווח השנתי.

ברנס אנד נובל, רשת חנויות הספרים הגדולה בארה"ב, דיווחה על הפסד רבעוני גבוה מהצפוי על רקע מכירות חיסול שערכה מתחרתה פושטת הרגל בורדרס ובעקבות השקעות גדולות של החברה בקורא הספרים האלקטרוני נוק (Nook). ברנס אנד נובל רשמה ברבעון הכספים שהסתיים בסוף אפריל הפסד נקי של 59.4 מיליון דולר, או 1.04 דולר למניה, לעומת הפסד נקי של 32 מיליון דולר, או 58 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה להפסד נמוך יותר של 91 סנט למניה. מכירות החברה בתקופה המדווחת צמחו ב-4% לעומת הרבעון המקביל ל-1.37 מיליארד דולר - מעט פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 1.39 מיליארד דולר.

קומטאץ' ספקית פתרונות אבטחה לאינטרנט הנסחרת בבורסות ניו יורק ותל אביב, הכריזה היום על השקת GlobalView URL Filtering למכשירים ניידים, המאפשרת הגנה בזמן אמת למשתמשי טלפונים והתקנים ניידים נוספים הגולשים באינטרנט. בחברה מסבירים כי התקנים ניידים רבי עוצמה, כגון סמארטפונים ומחשבי לוח, משמשים לעתים קרובות כתחליף למחשב האישי או כאמצעי המועדף על המשתמשים לגלישה באינטרנט. כתוצאה מכך, הם חשופים לתכנים בלתי רצויים הקיימים גם בפלטפורמות אחרות, כמו גם לאיומים חדשים וספציפיים להתקנים ניידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully