וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית העלאת גיל הפרישה בצה"ל יוצאת לדרך

יהושע בריינר

21.6.2011 / 22:10

הרמטכ"ל השיק את התכנית חדשה לפיה החל משנת 2014 יועלה בהדרגה גיל הפרישה של אנשי קבע בצה"ל ועד 2029 יגיע ממוצע גיל הפרישה ל-50. "המטרה היא לשמר את כוח האדם האיכותי בצבא"

הרמטכ"ל בני גנץ ופורום המטה כללי השיקו אתמול (שני) את התכנית הרחבה להעלאת גיל הפרישה של אנשי הקבע בצה"ל החל משנת 2014. ראש אכ"א האלוף אבי זמיר ביחד עם אנשי מחלקת הסגל הציגו את תוכנית עבודת המטה לפיה יועלה גיל הפרישה באופן משמעותי בקרב אנשי הקבע, במטרה שעד שנת 2029 יגיע ממוצע גיל הפרישה בצבא ל-50. כיום יכול כל איש קבע לפרוש לאחר גיל 42. כעת, עם יציאת התכנית לדרך, ייאלצו אנשי הקבע להמתין מספר שנים נוספות עד לפרישה.

על פי התכנית, רק אנשי המערך הלוחם יוכלו לפרוש לאחר גיל 42. אנשי המערך הטכנולוגי יוכלו לפרוש החל מגיל 46 ואילו יתר אנשי הקבע יוכלו לפרוש מגיל 48 ואילך. בעשור הבא צפוי גיל הפרישה לעלות עד להגעה ליעד המיוחל בשנת 2029. במסגרת התוכנית, המכונה "דרך קבע", מאות תפקידים בצבא יהפכו להיות תפקידים אזרחיים, כך שמספר אנשי הקבע יצטמצם ואילו שירותם של הנגדים יוארך. במסגרת התכנית, תיווסף גם דרגה לנגדים שתזכה לשם רנ"ם, רב נגד משנה, ותעטר את כתפי הנגד בשלושה "סיטרואנים".

"מטרת התוכנית היא לשמר את כוח האדם האיכותי בצבא ולזכות בלגיטימציה הציבורית לשירותם של אנשי הקבע", אמרו גורמים בכירים באכ"א. על הטענות לפיהן גם התכנית החדשה מיטיבה עם אנשי קבע מבחינת גיל הפרישה בניגוד לאזרחים רגילים, אמרו בצה"ל כי "לאנשי הקבע בצבא יש אינטנסיביות בשירות שאינה דומה לשום תפקיד באזרחות. תנאי השירות ביחידות סגורות וביחידות שדה אינם דומים לעבודה של מכונאי רכב באזרחות. הזמינות של 24 שעות, שבעה ימים בשבוע והקריאה למשמרות לילה אינה דומה לשום עבודה אחרת".

עוד באותו נושא:
בג"צ ביטל הוצאת שוטרים לפנסיה בגיל 57

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully