וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 40 שנה: תוכנית הפקעה תיושם בתל אביב

איילה חננאל

21.6.2011 / 6:05

לפי התוכנית, עשרות בתים צמודי קרקע יהרסו ברחוב קק"ל בשכונת תל ברוך הישנה בעיר כדי לאפשר את הרחבת הכביש ואת סלילת נתיב לתחבורה ציבורית ונתיב לרוכבי אופניים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה אתמול (שני) את הפקעתם של עשרות בתים צמודי קרקע ברחוב קק"ל שבשכונת תל ברוך הישנה בעיר, למטרת הרחבת הכביש, הוספת נתיב תחבורה ציבורית וסלילת נתיב לרוכבי אופניים. אותה תוכנית, אגב, אושרה כבר בשנת 1971, אך עד כה לא באה לידי ביצוע. במשך 40 השנים שחלפו מאז, נבנו ברחוב עשרות בתי מגורים על פי חוק ובקבלת כל ההיתרים הדרושים מהרשויות, ביניהן עיריית ת"א.

אלא שלאחרונה החליטה וועדת המשנה של הוועדה המקומית להוציא לפועל את תוכנית הפקעת השטחים, במסגרתה יהרסו עשרות בתי מגורים וגינות ציבוריות, למרות התנגדות התושבים. חברי הוועדה, אהרון מדואל ויואב דולגרינג הגישו ערר על ההחלטה, אך אתמול החליטה הוועדה שדנה בערר לדחותו, ברוב זעום של 14 תומכים מול 11 מתנגדים ושני נמנעים.

"המטרה היחידה של התוכנית היא לייצר אוטוסטראדה בקק"ל", אמר מדואל במהלך הדיון, "התוכנית אינה משרתת צורך אמיתי, מי שמעוניין בנתיב תחבורה ציבורית יכול להפוך את אחד מהשניים הקיימים כיום לכזה ולגבי נתיב אופניים, ניתן לתת מענה על ידי שימוש בשטח הקיים, אין צורך בהרס של בתים והפקעת שטחים".

"מדובר בהחלטה שהתקבלה ללא בחינת התאמתה או נחיצותה של תוכנית שאושרה לפני ארבעה עשורים", אמרה במהלך הדיון עו"ד ענת בירן, המייצגת את התושבים. לדבריה, "ההחלטה הינה חסרת תקדים ושנויה במחלוקת משפטית, שתיפגע באופן בלתי סביר בתושבים". לדברי חבר הוועדה, ראובן לדיאנסקי, "לפני שנאשר החלטה שתאלץ את העירייה לפצות תושבים בכ-90 מיליון שקלים, חשוב שנחשוב מה ניתן לעשות בסכום הזה למען העיר. מדובר בהחלטה ארכאית שהתקבלה לפני שחלק ניכר מחברי מועצת העיר נולדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully