וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טוניסיה לשעבר בן עלי נידון ל-35 שנות מאסר

21.6.2011 / 0:01

במשפט בזק נמצאו הנשיא המודח ואישתו שנמלטו לערב הסעודית אשמים במעילה ושורה של עבירות נוספות. בנוסף למאסר, הוטל קנס בגובה 65.6 מיליון דולרים על בני הזוג

הנשיא הראשון שהודח במהפכה עממית בגל ההפיכות ששוטף את העולם הערבי, זיין אל-עבדין בן עלי מטוניסיה, נידון אמש (שני) יחד עם אשתו ל-35 שנות מאסר. השניים, השוהים בערב הסעודית אליה נמלטו, הורשעו בהיעדרם במעילה בכספי ציבור ובהחזקה לא חוקית של כסף זר, תכשיטים, ממצאים ארכיאולוגיים, סמים ונשק בשווי כולל של 27 מיליון דולרים. בתחילת המשפט, שנפתח מוקדם יותר היום, הבהיר השופט תוחמי חפיאן כי "מדובר במשפט רגיל". בנוסף, גזר בית המשפט על בן עלי תשלום קנס של 65.6 מיליון דולר.

נשיא תוניסיה זין אל-עבדין בן עלי. AP
הכחישו את האישומים מכל וכל. זיין אל-עבאדין בן עלי ואישתו/AP

עם פתיחת המשפט פירסמו פרקליטיו של בן עלי הודעה בה הוא מכחיש בתוקף את כל האישומים נגדו. את כלי הנשק קיבל לטענתו במתנה ממנהיגי מדינות זרות, ואילו את התכשיטים קיבלה במתנה אשתו, ליילה טרבלסי. הכסף והסמים, לעומת זאת, נשתלו לטענתו בארמונותיו לאחר ההפיכה.

כמו כן, בהודעה טוען בן עלי לראשונה כי כלל לא התכוון כלל לברוח מהמדינה, וכי גרמו לו לעזוב אותה ברמייה. על פי ההודעה, הוא רק טס לערב הסעודית כדי להביא את משפחתו למקום מבטחים לאחר שראש שירות הביטחון הנשיאותי התריע בפניו כי התקבל מידע מ"שירות מודיעין זר ידידותי" בדבר כוונה להתנקש בו ובממשלתו. "הוא הורה לצוות המטוס להמתין לו בג'דה", נכתב בהודעה, "אבל הצוות התעלם מהוראתו, וחזר למדינה בלעדיו. הוא לא עזב את תפקידו כנשיא ולא ברח מהמדינה, בניגוד לשקרים שפורסמו עד כה".

מפגינים נגד מפלגת השלטון בטוניס בירת טוניסיה. רויטרס
משפט נוסף, בבית דין צבאי, יואשם בן עלי בהמשך ברצח ובפשעים נגד בטחון המדינה, בכך שהורה למשטרה לפתוח באש חיה על מפגינים לא חמושים/רויטרס

35 סעיפי אישום נוספים לא נידונו במהלך המשפט הנוכחי והם ממתינים למשפט נוסף, שייערך בהמשך בבית דין צבאי – שם יואשם בן עלי ברצח ובפשעים נגד בטחון המדינה, בכך שהורה למשטרה לפתוח באש חיה על מפגינים לא חמושים והביא להרג מאות מהם במהלך שלושה שבועות של התקוממות. גם לנושא זה התייחס בהודעה היום, שקובעת כי "הוא לא נתן כל הוראה לפתוח באש, וזאת ניתן להוכיח באמצעות רישומי התקשורת המתועדים בין משרד הנשיא למשרד הפנים ואר משרדי הממשלה".

הפיכה בטוניסיה - תזכורת:

טוניסיה: תקריות אש ברחובות, אלפי עצורים
בעקבות האיש שהצית את טוניסיה: "לא מת לשווא"
אחרי 22 שנה: מנהיג האופוזיציה שב לטוניסיה
היסטוריה בטוניסיה: צפו בתמונות מההפגנות
פרשנות: מטוניס יצאה הבשורה

עדכון ראשון: 22:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully