וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הרופאים: פעילות חדרי הניתוח תושבת היום

אריאל נוי

21.6.2011 / 0:03

נציגי הרופאים ונציגי משרד האוצר לא הגיעו לידי הסכמה בבית הדין האזורי לעבודה בת"א, בניסיון נוסף לגבש פתרון שימנע את החרפת השיבושים בבתי החולים. היום יבוצעו רק ניתוחים דחופים

הדיון בבית הדין לעבודה בתל אביב הסתיים לפני זמן קצר (שלישי) ללא תוצאות והרופאים ישביתו היום את חדרי הניתוח בבתי החולים ברחבי הארץ ויבוצעו רק ניתוחים דחופים. בקול ישראל דווח, כי צומצם הפער בין ההסתדרות הרפואית למשרד האוצר בסוגיית הוספת התקנים כדי להפחית את מספר התורנויות של הרופאים המתמחים. היום בשעה 16:00 ידון בית הדין בבקשת האוצר להוציא צווי מניעה לעיצומי הרופאים. עד יום חמישי יבוצעו רק ניתוחים דחופים וניתוחים אונקולוגיים להסרת גידולים סרטניים. בימים רביעי וחמישי ייסגרו גם מרפאות החוץ, המכונים והמחלקות לאשפוז יום.

אתמול פעלו הרופאים בכל בתי החולים ברחבי הארץ במתכונת שבת. ההחלטה להחריף את העיצומים התקבלה לאחר דיון שנערך אמש בבית הדין לעבודה, בו סירבו הרופאים לקבל את הצעת האוצר להוספת תקנים שיאפשרו את הפחתת התורנויות של המתמחים. השביתה היום גרמה לדחייה של אלפי ניתוחים וטיפולים דחופים.

בכל בתי החולים המסדרונות היו ריקים וגם בחדרי המיון נראו מיטות ריקות. ד"ר ישראל אייליג, מרדים בכיר בבית החולים סורוקה וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית סיפר כי "בבית החולים שלנו בוצעו כעשרה ניתוחים דחופים לעומת כמאה ניתוחים שעושים כאן בממוצע ביממה. בסך הכל אנחנו עובדים לפי מתכונת שבת, אך כל מי שמגיע לבית החולים במצב של דחיפות, מקבל את הטיפול ההולם".

ד"ר אייליג ציין כי יש להאשים את משרד הבריאות בפיצוץ המשא ומתן שנמשך כבר שלושה חודשים. לדבריו, "הפעם אני לא יכול להאשים את משרד האוצר, אנחנו יושבים ומדברים עם משרד האוצר בגלל בית הדין. בסך הכל הייתה התקדמות והגענו להבנות מסוימות עם האוצר, מי שגרם לפיצוץ זה משרד הבריאות שהביא החלטה שמשנה את העקרונות שעליהם אנחנו מדברים". ד"ר בוריס איסקוביץ', המכהן כיו"ר ועד הרופאים בבית החולים הלל יפה אמר כי "אני מנסה להיות אופטימי, אבל כל פעם המשא ומתן חוזר כמה צעדים לאחור".

עוד בנושא מאבק הרופאים:

77% מהציבור תומך במאבק הרופאים
בית הדין לאוצר: "שביתת הרופאים לגיטימית"

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

עדכון ראשון: 21:25

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully