וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בטקס חללי אלטלנה: "הלקח - לא למלחמת אחים"

פנחס וולף

19.6.2011 / 21:57

"המדינה עומדת מעל לכל חילוקי הדעות, הפצעים והעלבונות", אמר נתניהו בטקס האזכרה לחללי ספינת האצ"ל. יו"ר הכנסת אמר כי עלינו "להגיד תודה לאלה שמנעו מהגרוע מכל להתרחש"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, השתתף אחר הצהריים (ראשון) בטקס אזכרה לחללי ספינת האצ"ל, "אלטלנה", שהתקיים בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. "הלקח העיקרי של פרשת אלטלנה נעוץ בקריאה שעלתה מן הטרגדיה – 'לא למלחמת אחים'. לעולם לא", אמר נתניהו, "יש לנשוך שפתיים ולהתאפק, לקבל את הדין. המדינה עומדת מעל לכל חילוקי הדעות, הפצעים והעלבונות. התרומה הגדולה של אלטלנה, שטומנת בחובה כאב נורא, היא ליציבותה של הדמוקרטיה ולאחדותה של החברה והעם בישראל".

גם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, נכח בטקס. "בימים בהם מתגלה אזלת היד של המנהיגות במדינות שסביבנו, עלינו להכיר תודה לאלה שידעו לעצור ולמנוע מהגרוע מכל להתרחש. אני מאמין בלב שלם, כי החלטתו של מנחם בגין המנוח, שלא תהיה אלטלנה ראשונה, היא שמנעה אלטלנה נוספת- בהסכם השילומים, בפינוי ימית, ברצח רבין ובעקירת חבל עזה", אמר ריבלין, "היד שלא הורמה להשיב מלחמה שערה ונשארה קפוצה גם אל מול האש והגידופים, היא שנצחה והיא שתנצח. היד הזו, ולא התותח שמולה, היא שקבעה וביססה את הנורמות החברתיות של העם הזה, שהחליט ש'לא עוד אלטלנה', שהחליט שהבית השלישי לא ייחרב כמו הבית השני, בגלל שנאת חינם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully