וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר צעירה החשודה בהצתת רכב של פלסטינים

יהושע בריינר

19.6.2011 / 15:49

יסכה וייס, בת 20 מקריית ארבע, חשודה כי הציתה רכב פלסטיני סמוך לחברון, יחד עם שלוש נערות. בית המשפט האריך את מעצרה בשלושה ימים. סניגורן: המשטרה מפעילה לחץ פסול על הקטינות

משטרת מחוז ש"י עצרה הבוקר (ראשון) צעירה בת 20 מקריית ארבע, החשודה כי במשותף עם שלוש נערות הציתה רכב פלסטיני בסמוך לחברון לפני כחודש. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרה של הצעירה, יסכה וייס, בשלושה ימים. וייס משרתת בימים אלה בשירות לאומי בגן החיות התנכ"י, ואחיה נהרג במבצע "חומת מגן". שלוש הנערות האחרות נעצרו בשבוע שעבר, ושוחררו על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים. סניגורה של הצעירות, עו"ד נפתלי הירצברג מעמותת "חננו", סיפר כי המשטרה מפעילה לחץ פסול על הקטינות על מנת שיודו במיוחס להן.

לפני כשבועיים הציתו אלמונים צמיג בוער סמוך למסגד בכפר הפלסטיני אל-מורייר, צפונית-מזרחית לרמאללה. כוחות הביטחון חושדים כי מתנחלים ביצעו את המעשה במסגד הסמוך להתנחלות שילה, כחלק מפעולת "תג מחיר". כתוצאה מהצתת הצמיג נגרם נזק למסגד. פלסטינים שדיווחו למנהל האזרחי על האירוע, ציינו כי מספר שטיחים במסגד עלו באש ושעל קירות המסגד רוססו הכתובות "תג מחיר" וכן "עלי עין".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה את השחתת המסגד, ואמר כי "אני מגנה בחריפות את הצתת המסגד ואני מקווה שהמציתים יאותרו בהקדם ויבואו על עונשם. זהו מעשה נפשע שמטרתו לעורר פרובוקציה. מדינת ישראל שמה לה לדגל את כיבוד חופש הדת והפולחן ונפעל בנחרצות נגד כל מי שיפגע בעיקרון זה", אמר נתניהו.

עוד על פעולות "תג מחיר":
בימין דורשים לבדוק מחדש תיקי ”תג מחיר”
אישום: ביצע "תג מחיר" במסע הלוויית בן יוסף לבנת
המדינה מודה: התקצוב לישיבה ביצהר הופסק בשל תג מחיר

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully