וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיעדרו: קוצצו סמכויות שר הביטחון בהתנחלויות

פנחס וולף

19.6.2011 / 15:34

למרות שביקש שהדיון יידחה עד לשובו מפריז, החליטה הממשלה להעביר את החטיבה להתיישבות ממשרד החקלאות למשרד ראש הממשלה. בכך תצומצם יכולתו של ברק לפקח על פיתוח ההתנחלויות בשטחים

כרסום בסמכויותיו של שר הביטחון: הממשלה החליטה היום (ראשון) להעביר את החטיבה להתיישבות ממשרד החקלאות למשרד ראש הממשלה. בכך תצטמצם יכולתו של השר אהוד ברק לפקח ולמנוע פעילות של החטיבה לפיתוח התנחלויות - סמכות בה החזיק עד כה מתוקף מרותו הנרחבת על הנעשה מעבר לקו הירוק, בשטחים שלא הוחלה בהם ריבונות ישראל. החלטות בנוגע לפעילות החטיבה ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן אמנם ייקבעו מעתה, לפי החלטת הממשלה, "בתיאום" עם שר הביטחון - אך כבר לא יזדקקו לאישורו. יצוין כי הדיון בעניין נקבע למרות בקשתו של ברק לדחות אותו עד לשובו מהסלון האווירי בפריז.

טרם הישיבה, הביע שר התשתיות, עוזי לנדאו (ישראל ביתנו), תמיכה בהעברת החטיבה למשרד ראש הממשלה. "כך היה ההסדר במרבית השנים", אמר. "היה ניסיון לא מוצלח שהחטיבה להתיישבות תהיה תחת משרד החקלאות. עניין העברת החטיבה קיבל ביטוי בהסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו, והסכמים צריך לקיים". מנגד, אמר שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, שלום שמחון, כי "שר הביטחון הוא אחד המרכיבים החשובים בהחלטה, ולא נכון לדון בכך כשהוא לא בארץ, כמו שלא ידונו על נושא המע"מ כששר האוצר לא בישראל".

החטיבה להתיישבות הוקמה לאחר כיבוש יהודה, שומרון ועזה במלחמת ששת הימים, והיא עוסקת בהקמת ישובים כפריים ובטיפול בהם בתקצוב ממשלתי. יצוין כי רק בשנת 2004 נוספו, על פי החלטה הממשלה, אזורי הגליל והנגב לאחריות החטיבה – וזאת מבלי להוסיף לה כוח אדם נוסף לכך.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully