וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני שניסה לדקור חייל ליד קלקיליה נורה ברגלו

יהושע בריינר

19.6.2011 / 12:55

הפלסטיני ניסה לדקור את החייל במחסום ליד ההתנחלות צופים שבאזור כפר סבא, ובתגובה נורה ברגלו ונפצע באורח בינוני. אף אחד מהחיילים לא נפגע בתקרית. "הוא צעק אללה הוא אכבר"

פלסטיני נפצע בצהריים (ראשון) באורח בינוני לאחר שנורה ברגלו על ידי חייל צה"ל כשניסה לתקוף אותו בעזרת סכין. המקרה אירע במוצב של משמר הגבול שבמחסום צופים שבאזור קלקיליה. כוחות גדולים של צה"ל נמצאים במקום והפלסטיני מקבל כעת טיפול רפואי.

מחקירה ראשונית של המקרה, עולה כי סמוך לשעה 12:40 החל פלסטיני לרוץ כשבידו סכין אל עבר חייל צה"ל שעמד במחסום צופים. החייל פתח בירי באוויר, אך הפלסטיני המשיך לרוץ לעברו. חייל נוסף שהיה במקום ירה אל עבר הפלסטיני ופגע בפלג גופו התחתון. עדי ראייה במקום דיווחו כי שמעו קולות ירי וראו פלסטיני רץ לכיוון הכניסה של קלקיליה. עדי ראייה אחרים סיפרו כי הפלסטיני ניסה לטפס על גדר של עמדת צה"ל הסמוכה למחסום תוך שהוא צועק אללה הוא אכבר וחמוש בסכין. הפלסטיני כאמור טופל במקום על ידי הכוחות והועבר לטיפול בבית חולים.

מפקד משמר הגבול, יורם הלוי, אמר לאחר התקרית, כי "הכוח פעל בצורה מקצועית. הנחישות והחתירה למגע הינם מערכי היסוד של משמר הגבול. המחבל נוטרל עוד בטרם הספיק להשיג את מבוקשו".

תקרית נוספת אירעה בסוף השבוע במחסום שבאזור חברון, כאשר משקיף בינלאומי תקף חייל שסירב לאפשר לו לעבור במחסום סמוך לשכונה יהודית בעיר. במהלך השבת הגיע אל מחסום גבעת האבות שבחברון רכב של ארגון טיפ"ה ובו משקיף של הארגון שביקש לעבור את המחסום. במקום הוצב חייל מחטיבת גבעתי אשר סירב לפתוח בפני המשקיף את המחסום החשמלי.

לדברי עדי ראייה, החייל נימק את סירובו בטענה כי מדובר בחילול שבת וכי אין מדובר בפעולה מבצעית הדורשת את החילול. לאחר עימות מילולי, המשקיף ירד מרכבו והחל לדחוף את החייל, שנפל לארץ, ואז החל עימות פיזי בין השניים.

עוד באותו נושא:
משקיף בינלאומי התעמת עם חייל צה"ל במחסום בחברון

* בהכנת הידיעה סייעו ניר יהב ואריאל נוי

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully