וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנים לנהג שיכור שהרג תינוק במרוץ מכוניות

קובי מנדל

19.6.2011 / 12:40

אחמד יאסין, תושב טמרה, הודה והורשע בעבירה של הריגה לאחר שבשנה שעברה ערך מרוץ מכוניות עם חברו ופגע עם רכבו במכונית אחרת בה נסעו שלושה בני משפחה. כתוצאה מהפגיעה נהרג תינוק

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (ראשון) 10 שנות מאסר בפועל על אחמד יאסין, תושב טמרה בן 26, שהודה והורשע בהריגה ובעבירות נוספות לאחר שערך מרוץ מכוניות עם חבריו, איבד שליטה על רכבו, וגרם למותו של תינוק בן חודשיים ולפציעתם של גבר נוסף ושל ילדה בת 6. על יאסין נגזרו גם שתי שנתיים מאסר על תנאי וכן שנת מאסר על תנאי נוספת בגין עבירות אחרות בהן הורשע. משפטו של נאשם נוסף בפרשה טרם הסתיים.

מכתב האישום עולה כי באוקטובר 2010 נפגש יאסין עם חברו מהיישוב וכן עם צעירים נוספים בצומת הכניסה לכפר. יאסין הגיע למקום כשהוא נוהג במכונית ב.מ.וו, וחברו הגיע למקום כשהוא נוהג ברכב מסוג פולקסווגן גולף. החבר הציע ליאסין לערוך תחרות מכוניות, על מנת לבחון איזו מכונית מהירה יותר. הזוכה בתחרות אמור היה לקבל תדלוק חינם של רכבו על חשבון המפסיד.

השניים יצאו לתחרות, כאשר יאסין נוהג שיכור וללא רשיון. הם נסעו בכביש 70 והחלו להגביר את מהירות הנסיעה. בשלב מסוים, איבדו שליטה על כלי הרכב, ויאסין התנגש עם רכבו במכונית סובארו. כתוצאה מהפגיעה נפצעו נהג הסובארו ובתו, ואילו בנו התינוק נהרג. יאסין וחברו, שידעו כי בתאונה נפגעו אנשים, יצאו מרכביהם ונמלטו מהמקום, מבלי שהגישו עזרה לנפגעים.

השופטת צילה קינן כתבה בגזר הדין כי "מעובדות כתב האישום עולה תמונה קשה ביותר, באשר להתנהגותו החמורה של הנאשם לפני התאונה, במהלך הנהיגה וביתר שאת, לאחריה, כשהפקיר את הנפגעים בכביש ונמלט מהזירה. שילובן של עבירות הנהיגה ברכב בהיותו שיכור, כשאין בידו רישיון נהיגה, והוא מעולם לא קיבל רישיון שכזה, גילוי אדישות מוחלטת לחייהם ובטיחותם של משתמשים אחרים בדרך, קיום תחרות פרועה ובלתי מרוסנת, תוך נהיגה במהירות מופרזת, ועקיפת רכבים מימין ומשמאל, מבטאות זלזול הן בחיי אדם והן בחוק ומהוות נסיבות של חומרה מופלגת".

השופטת קינן הוסיפה כי "אם לא די במעשיו החמורים של הנאשם לפני התאונה, התנהגותו לאחר התאונה מעידה על פגם מוסרי חמור ומוסיפה חטא על פשע. הנאשם, אף שידע ולמצער יכול היה לדעת כי אנשים נפגעו בתאונה, נמלט מהמקום, לא הושיט עזרה והפקיר את נפגעי התאונה מתבוססים בדמם, וזאת בשל רצונו להימלט מאימת הדין".

עוד על התאונה הקשה:
אישום: השתתפו במירוץ מכוניות - והרגו תינוק
חשד: נהג הרג תינוק במהלך מירוץ מכוניות וברח
הנהג שגרם למותו של התינוק היה ללא רישיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully