וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טורקיה תדרוש מאסד להדיח את אחיו מאהר

ניר יהב

18.6.2011 / 20:54

על רקע מנוסת אלפי פליטים מפני המשטר הסורי, ממשיך ראש ממשלת טורקיה ארדואן ללחוץ על אסד. ”טורקיה מוכנה לקלוט את מאהר אסד או לסייע לו למצוא מקלט”

רויטרס

טורקיה ממשיכה להפעיל לחצים על סוריה: על פי דיווח הערב (שבת) ברשת הטלוויזיה "אל-ערביה", שליח טורקי אמור להגיע היום או מחר לדמשק ובפיו "מסר של אזהרה" מראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן לנשיא סוריה בשאר אסד. ארדואן ידרוש מאסד: הדח את אחיך מאהר אסד מתפקידו בצבא סוריה.

עוד על המהומות בסוריה:
האח האכזר מדמשק: מי אתה, מאהר אסד?
ארדואן שוחח עם אסד: "הפסק הדיכוי האלים"
קלינטון: "האכזריות הסורית לא תמנע את השינוי"

פליטים סורים בטורקיה, יוני 2011. רויטרס
בתוך כך נמשכת זרימת הפליטים מסוריה לטורקיה/רויטרס

על פי הדיווח, המסתמך על גורם טורקי המוגדר 'מהימן', השליח הטורקי יאמר לסוריה כי טורקיה מוכנה לקלוט את מאהר אסד כפורש מהצבא או לסייע לו למצוא מקלט באחת ממדינות אירופה. בנוסף צפויה טורקיה להבטיח למאהר שאף מדינה לא תרדוף אותו אם הוא ואנשיו יעזבו את מוקדי הכוח במסגרת הליך מהיר של רפורמות פוליטיות. במסגרת הרפורמות תובעת טורקיה מסוריה לעגן את חופש ההפגנה ואת חופש הביטוי ולהסיר באופן מיידי את האיסור על קיומן של מפלגות פוליטיות, באמצעות ביטול החוק משנת 1980 הקובע הטלת עונש מוות על פעילי 'האחים המוסלמים'.

בתוך כך, נמשך זרם הפליטים מסוריה לטורקיה. מוחמד פאזו, פעיל סורי, סיפר לרשת אל-ג'זירה כי צבא סוריה מכתר את העיר ג'יסר א-שורור מכל הכיוונים. "יש לנו כאן כ-6,000 אנשים המחכים כדי לחצות את הגבול לטורקיה ואנשים בצד השני הממתינים לקבל אותם", סיפר פאזו. "האנשים המבקשים לעזוב מגיעים מכל חלקי סוריה אך רובם מהאזור הקרוב לכאן. רובם מפוחדים ומספרים על רגעי הזוועה במקומות מהם הגיעו", הוסיף.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully