וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בתיכון: תלמידים התחרו על המצאת השנה

אריאל נוי

18.6.2011 / 15:59

תלמידים מכל הגילאים השתתפו בתחרות הטכנודע ה-15 בגבעת אולגה להמצאות ופטנטים של צעירים. החל ממערכת המדמה הריון ועד לבובה המתריעה על בריאות התינוק, צפו בגאוני הדור

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

לאחר שנה ארוכה של פיתוח ועבודה, הגיעו השבוע כ-2,000 תלמידים נרגשים, מגילאי יסודי ועד תיכון, מכל רחבי הארץ לטכנודע בגבעת אולגה, כדי להשתתף בתחרות הארצית השנתית הגדולה ביותר בישראל של הממציא הצעיר להמצאות ופטנטים. "תחרות 'הממציא הצעיר' פועלת בטכנודע מזה 15 שנים. אנחנו חותרים לטיפוח חשיבה יזמית בקרב התלמידים, כבר בגיל בית הספר היסודי", סיפר מנכ"ל הטכנודע, ד"ר גדי מדור בשיחה עם וואלה! חדשות, "התלמידים ממציאים במהלך שנת הלימודים פטנטים, דגמים למכשירים חדשניים ופיתוחים מתקדמים למכשירים קיימים".

ממציאים צעירים מציגים את ההמצאות שלהם בטכנודע בחדרה, יוני 2011. שלומי גבאי
התלמידים מציגים את המצאותיהם בטכנודע/שלומי גבאי

במסגרת התוכנית, מפתחים התלמידים המצאות בליווי ובהנחיית מדען מהטכנודע וכן רוכשים מיומנויות חשיבה ומתנסים בתהליך פתרון בעיות ובחשיבה טכנולוגית.
התחרות נושאת פרסים ע"ש הנווט, ירון ויונטה, אשר שנהרג בהתרסקות מטוסו מסוג F-15 בקיץ 1995 במהלך טיסת אימונים. ויונטה נמנה על המחזור הראשון של הטכנודע.

ממציאים צעירים מציגים את ההמצאות שלהם בטכנודע בחדרה, יוני 2011. שלומי גבאי
ממציאים צעירים מציגים את ההמצאות שלהם בטכנודע בחדרה, יוני 2011/שלומי גבאי

"המצאנו מערכת המדמה הריון לתרגול של מתמחים שייתן מענה לגינקולוגים, בעיקר צעירים, שלא יכולים לתרגל על 'חי'", סיפר שני רחמן, תלמיד תיכון מנתניה, "נעזרנו ברופא נשים מבית חולים לניאדו בעיר, שאמר לנו שהמצאה כזו תהיה חיונית בעיקר למתמחים".

קבוצתה של מורן דכטר, מעין החורש, המציאה בובת סימולציה שמראה מתי התינוק חולה או מרגיש לא טוב. הבובה מאותתת גם כאשר מצבו של התינוק עלול להידרדר. "אחוזים גבוהים ממקרי המוות נגרמים עקב טעויות רפואיות, עקב חוסר ניסיון של ההורים, או חוסר מודעות", הסבירה דכטר.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully