וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך מתכנן צה"ל להשתלט על המשט לעזה

יהושע בריינר

16.6.2011 / 18:34

תמונות מאימוני השייטת בלב ים מספקות הצצה נדירה לאופן שבו נערך צה"ל להשתלט על המשט החדש המתוכנן לרצועה. בין היתר תורגלה התנגדות אלימה של הפעילים, תוך הפקת לקחים מהמשט הקודם

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ)

על אף הדיווחים בטורקיה היום (חמישי), על כך שהספינה "מרמרה" לא תשתתף במשט הקרוב, בחיל הים ממשיכים להתאמן לקראת הגעת הספינות. צה"ל סיפק היום הצצה נדירה לאחד מאימוני שייטת 13 להשתלטות על הספינות.

האימון התרחש אתמול בלב ים, וכלל השתלטות כוחות קומנדו על מספר ספינות, כאשר בחלקן ישנה גם התנגדות אלימה לעליית הכוחות. בין היתר תרגלו הכוחות מספר תרחישי קיצון מהסוג שנראה במשט האחרון ועלייה לספינות בסיוע אמצעים שונים. כוחות שייטת 13 מתאמנים מזה חודשים ארוכים להגעת המשט ובין היתר מתרגלים את הפקת הלקחים מאירועי המשט הקודם בו נפצעו מספר לוחמים כתוצאה מהתנגדות אלימה של פעילים טורקים.

עוד על המשט לעזה:
מארגני המשט: "המרמרה אינה מוכנה לשוט לעזה"
המשט הראשון: שני חיילים נפצעו קשה, כתשעה פעילים נהרגו
מארגני המשט: שוקלים לדחותו בגלל המצב בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשייטת הפיקו לקחים מההתנגדות האלימה במשט הקודם/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמור, היום העריכו מארגני המשט לרצועה כי הספינה מרמרה לא תשתתף במשט. דובר מטעם הארגון הטורקי IHH, חוסיין אורוץ', אמר בראיון לרשת טלוויזיה טורקית כי הספינה, שעל סיפונה נהרגו על ידי צה"ל תשעה פעילים במשט לפני כשנה, "לא סיימה את הכנותיה לקראת המשט". לדבריו, לאור הנזקים שנגרמו לה, עדיין חסרים לספינה מסמכים ואישורים על תיקונים שבוצעו בה לרגל ההשתתפות במשט.

לדברי אורוץ', מומחים מטעם האו"ם צפויים לבחון את ספינת המרמרה ולהחליט אם היא מוכנה. על פי גורמים ב-IHH, ביום שישי צפויה להתקבל החלטה סופית בנושא השתתפות המרמרה במשט לרצועת עזה. "ייתכן וניאלץ לדחות את המשט במספר שבועות", אמרו.

הספינות המשתתפות במשט אמורות לצאת לדרך בשבוע האחרון של יוני, ולהתכנס באזור קפריסין ב-27 בחודש. בשל קיבולת הנוסעים הגדולה שלה, משמעות היעדרות המרמרה מהמשט היא שמספר המשתתפים בו צפוי לרדת בכמחצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully