וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: יזכור הרמטכ"ל מנין בא

יורם קניוק

16.6.2011 / 10:37

יורם קניוק חושב שהרמטכ"ל, שהחליט לשנות את נוסח תפילת "יזכור", חייב לזכור מנין בא ומי היו מולידיו בגיבורים: חיילי העם שנהרגו בשדות הקרב על המולדת. גם מי שמאמין יישן טוב יותר אם הרמטכ"ל יסתמך על צבאו ולא על אלוהים

טרם שנותו את נוסח תפילת היזכור, הקיים כבר תשעים שנה, ל"יזכור אלוהים" - היה הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, חייב ל"זכור" שאלוהים אינו זקוק שיבקשו אותו לזכור. הוא לא עשה שום דבר אחר מלבד לזכור. כשהיה לבדו לא היו לו יהודים; כשהיו יהודים הוא לא היה להם.

אלכסנדר פן הקומוניסט כתב על ארץ ישראל , "ארשתיך לי בדם", ויחזקאל אמר על ישראל "בדמייך חיי": צה"ל זה הדם וזה הכוח אבל גם המוח. עם צה"ל יהיה לנו יותר בטוח, מאשר עם אלוהים. לכן ביקשו הרמטכ"לים הקודמים שמי שיזכור את המתים הוא עם ישראל, יען כי חייילי העם נהרגו בשדות הקרב על המולדת - ולא בהשתעבדות לדת הקמאית שלנו שנעצרה במקום וגם את היהדות עצמה היא משמידה השמדה עצמית.

הרמטכ"ל בני גנץ, בטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה בהר הרצל, אפריל 2011. עומר מירון
כדאי לסמוך על עוצמת החיילים, זכרם וכאב משפחותיהם. הרמטכ"ל, בני גנץ, ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל/עומר מירון

הנוסח היפה של "יזכור עם ישראל" שכתב ברל כצנלסון לזכרם של מתי תל חי בשנת העשרים של המאה הקודמת, צריך איפוא להישאר כמות שהוא. אנחנו ישנים יותר טוב כשרמטכ"ל סומך על צבאו מאשר מחנך את אלוהים. מדינת ישראל לא נולדה בישיבת פוניבז', אלא במהפכה ציונית לאומית מערבית על מנת לשוב להיסטוריה ולייסד מדינה מתוקנת בעולם המודרני . גם מי שמאמין באלוהים יישן טוב יותר אם הרמטכ"ל יסתמך על צבאו יותר מאשר יסמוך על אלוהים.

לא מאלוהים באו המטוסים של צה"ל

השינוי המוזר והכואב של המקור החצוב בדם של נוסח תפילת היזכור הוא אבסורד. אך הרי אנחנו כסדום חרדית נהיינו. שר החינוך, שאני מעריכו מאוד, כשל כשאמר השבוע לסופרת יוכי ברנדס בראיון ל"הארץ" שאין צורך ללמד את הברית החדשה. לא מאלוהים באו המטוסים של צה"ל אלא מן הטכנולוגיה שפיתח המערב - שצמח מן היהדות אך פנה לדרך אחרת. התרבות המערבית, שגם הציונות היתה חלק ממנה, היא המקור שלנו, והיהדות מעורבת בה עמוקות; התרבות המערבית מבוססת על הבנת הברית החדשה שהשר טוען שאין צורך ללמדה. הברית החדשה נכתבה על ידי יהודים אודות יהודי והיא המקור לטכנולוגיה, פילוסופיה, לאונרדו דה וינצ'י, בך, ניטשה, ובטהובן. מי שיאסור על הלמדת הנצרות גוזר על צעירי ישראל להיהפך לבורים גם בתרבותם הם, שכן אין אפשרות להבין את המאות הראשונות לספירה בהן התפתחה התורה שבעל פה בלי להבין את הנצרות שצמחה מאותו מקור. באותו זמן. באותו עם.

הסיבה שאני כורך את ה- "יזכור" עם הברית החדשה היא שבלי להבין את התרבות המערבית נחזור לימי הביניים. הרמטכ"ל חייב לזכור מנין בא ומי היו מולידיו בגיבורים. את המולדת קנינו בדם. המבקשים לזכור את הגיבורים יוכלו לבקש מהרמטכ"ל בן החייל שכדאי לו לסמוך על עוצמת חייליו ועל זכרם ועל כאב משפחותיהם מאשר על אלוהים בלבד.

זעם בשמאל על החלטת גנץ לומר בטקסים "יזכור אלוהים"
יזכור עם ישראל או יזכור אלוהים? החליטו אתם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully