וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים פרגנו לארדואן: "מקווים לפרק חדש ביחסים"

פנחס וולף

16.6.2011 / 9:54

מספר ימים לאחר שזכה לאמון העם הטורקי, קיבל רג'פ טייפ ארדואן מכתב ברכה שעליו חתמו 12 ח"כים. "חשוב לחמם את היחסים ולא להוסיף שמן למדורה כמו שרה"מ ושר החוץ עושים"

12 חברי כנסת מסיעות קדימה, העבודה ומרצ, חתמו על מכתב המברך את ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על בחירתו המחודשת. במכתב שנשלח אתמול (רביעי) על ידי ח"כ רוברט טיבייב המכהן כיו"ר אגודת הידידות בין ירושלים לאנקרה נאמר כי "בשמי ובשם הקולגות שלי בכנסת הרשה לי להביע את מיטב איחולינו על בחירתך המחודשת".

טיבייב הוסיף כי "כאן, בפרלמנט הישראלי, אנחנו מקווים שבחירתך המחודשת תסמן פתיחת פרק חדש ביחסים בין ישראל לטורקיה - פרק של שיתוף פעולה פורה לטובת שתי המדינות שלנו ובני עמנו. בוא נשים קץ לעוינות שבאה לידי ביטוי באירועים הטרגיים של משט ה'מרמרה' ונמצא השראה בהיסטוריה הארוכה של שיתוף הפעולה בין שתי המדינות".

עוד באותו נושא:
בכירים בטורקיה: "ללא משט, נוכל לשפר היחסים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפו: מכתב הברכה של הח"כים מישראל לארדואן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ שלמה מולה (קדימה) שחתם על המכתב אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "אני חושב שהממשלה הזאת טרפדה את מערכת היחסים עם טורקיה בצורה פראית. זו מדינה חשובה לישראל ביחסי החוץ מבחינה אסטרטגית. לא צריך למתוח את היחסים יותר מדי, ולכן כשנבחר ארדואן שוב, ברוב מאסיבי, חשוב לחמם את היחסים ולא להוסיף שמן למדורה כמו שהממשלה ושר החוץ עושים. יש אנשים שפויים בחברה הישראלית, ואנחנו חושבים שצריך לברך אותו ולבקש ממנו שישפר את מערכת היחסים בינינו, כי זה ישרת את שני העמים".

מולה הסביר שלדעתו הדבר לא יפגע ביחסי החוץ של ישראל. "שירות החוץ שלנו לצערי הגדול, אינם עושים שירות למען מדינת ישראל אלא יש תחושה לפעמים שהם מחרחרי מלחמה", אמר. "לכן חשוב שדווקא בזמן הזה לעשות מאמץ לשפר את היחסים. שר החוץ מתנהג בצורה בריונית. מה שמעניין אותו איך ייראה כיו"ר 'ישראל ביתנו' ולא כמדינאי. מי שמינה אותו זה רה"מ. מי שהושיב את השגריר הטורקי על כיסא נמוך זה הסגן שלו".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully