וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "מסכימים לעקרונותיי?", לבני: "אל תטיף"

פנחס וולף

15.6.2011 / 18:43

חילופי האשמות בין רה"מ ליו"ר האופוזיציה במהלך דיון בכנסת. נתניהו חזר על העקרונות שהציג בארה"ב ושאל את חברי קדימה: "מה לא מקובל עליכם?". לבני: "לא נשחק במשחק המניפולטיבי שלך"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

עימות מילולי בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ליו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, בנושא "כישלון ממשלת נתניהו בתחומים המדיני, הכלכלי והחברתי". נתניהו תקף את קדימה בנאומו ואמר: "הצגתי את עמדותיי בצורה ברורה בנאומי בפני הקונגרס האמריקאי: הפלסטיניים יכירו בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הסיבה שיש כאן סכסוך זה הסירוב להכיר במדינה יהודית בגבולות כלשהם. אתם מסכימים או לא? אני רוצה לדעת".

נתניהו הוסיף: "מי מונע מהפלסטינים להיכנס למו"מ? אנחנו מנענו מהם? אז הנה העיקרון השני: ההסכם בינינו חייב להביא לסוף הסכסוך ולקץ התביעות. אתם מסכימים או לא? שלישית – בעיית הפליטים הפלסטינים תיפתר מחוץ לגבולות ישראל. אתם מסכימים או לא? אלו העקרונות שהצעתי. העיקרון הרביעי הוא שהמדינה הפלסטינית תהיה מפורזת כולל נוכחות צבאית רבת שנים לאורך בקעת הירדן. אתם מסכימים או לא? גושי הישובים יישארו בתוך מדינת ישראל. אתם מסכימים או לא? שישית, ירושלים תשאר בירתה הריבונית והמאוחדת של ישראל. לכך אתם מסכימים או לא?".

אשמח לשמוע אם משהו מהעקרונות הללו איננו מקובל עליכם אז תאמרו זאת בציבור. אך אם זה מקובל עליכם, התייצבו ותתמכו בעמדותינו המדיניות. ואני מקווה שתעשו סופסוף משהו שהציבור מייחל לו שתתנו תמיכה בעמדות היסוד שמאחדות את רוב רובו של הציבור, ותציבו סופסוף את טובת המדינה מעל טובת המפלגה".

"ההיסטוריה לא תסלח לך"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני השיבה לראש הממשלה: "הציבור ישפוט בין מי שניהל מו"מ ושמר על כל העקרונות החשובים לעם ישראל במחיר פוליטי שהייתי מוכנה לשלם מחוץ לחדר המו"מ, לעומת מי שמנסה לעשות תרגילים פוליטיים. אתה מדבר על כך שבעיות הפליטים יהיו מחוץ לישראל. אנחנו קיבלנו הכרה לכך, איפה היא עכשיו? וזה לא קרה בגללנו, זה קרה בגללך. אתה מדבר על מדינה מפורזת. הם כבר הסכימו לכך, אני לא יודעת אם יסכימו בעתיד".

לדברי לבני, "אתה מדבר על הגושים, אבל גם אתה יודע שגם הפלסטינים יודעים שיהיו התאמות לקווי 67', אבל העקרונות חשובים מכדי לבזבזם על נאומים שתכליתם פוליטיקת פנים במקום מדיניות חוץ. כשאתה שוחט את האמונות הללו מחובתנו כאופוזיציה לא לשחק את המשחק המניפולטיבי שאתה מנסה לעשות. העולם מאמץ את הנרטיב הפלסטיני בלי הסכמה על העקרונות החשובים לנו. לא אתן לאף אחד להטיף לי על האינטרסים הלאומיים שלנו כי אתם שוחקים אותם יום אחר יום. כל ההסכמות שהגענו אליהן עם העולם, נשחקו בשנתיים האחרונות. לא תקבל הקלות משר ההיסטוריה על זה שנזפת ואמרת, ההיסטוריה לא סולחת למי שרק עומד ואומר: אני צודק, ואתה יודע מה – גם הציבור אומר כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully