וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנות מאסר לנהגת שהרגה 3 צעירים בתאונה

גלעד גרוסמן

15.6.2011 / 14:45

הצעירה, בת 20 מראש העין, הרגה 3 צעירים ופצעה צעיר נוסף בתאונה שאירעה לפני כשלוש שנים בפתח תקווה. השופטת: "קשה הייתה מלאכת גזר הדין"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט השלום בפתח תקווה גזר בצהריים (רביעי) ארבע שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על צעירה בת 20 מראש העין, שהורשעה בהריגת שלושה צעירים ובפציעת צעיר נוסף שנסעו עמה ברכבה, בתאונת דרכים שאירעה לפני כשלוש שנים. בנוסף, רישיונה של הצעירה נפסל למשך 15 שנה. ביצוע גזר הדין נדחה לחודש אוגוסט כדי לאפשר לצעירה לערער על הרשעתה ועל העונש שהוטל עליה. שמה של הצעירה נאסר לפרסום.

השופטת זהבה בוסתן ציינה עם מתן גזר הדין: "מלאכת גזירת הדין קשה שבעתיים – מקום שעל בית המשפט לגזור את דינו של אדם צעיר בראשית דרכו בחיים - אדם נורמטיבי, שהורשע בקטילת חיי אדם בעקבות תאונת דרכים. אין ספק שהנאשמת אינה זקוקה לעונש כדי להרתיעה, ואם הייתה יכולה לסובב את הגלגל אחרונית, היא הייתה בוחרת לפעול אחרת. אך מנגד עומדות המשפחות השכולות שיישאו את הכאב והקושי כל חייהן".

השופטת בוסתן הוסיפה: "כל יום נגרמות תאונות דרכים שהיה ניתן למנוע במעט יותר תשומת לב, בהן תאונות שמובילות לגדיעת חיים. אין יום שבו איננו נחשפים לתאונות בהן אחת יותר מחרידה מקודמתה. מחובתנו להילחם בנגע זה. תרומתו של בית המשפט הוא במסר ההרתעתי ובענישה הבלתי מתפשרת בה יינתן ביטוי לאינטרס הציבורי".

בתאונה, שאירעה בחודש נובמבר 2008 ברחוב יצחק רבין בפתח תקווה, התנגש חזיתית כלי הרכב בו נסעו שלושת הצעירים ברכב אחר. כתוצאה מההתנגשות, נהרגו ליאור ראדה, בן 24, אייל משני בן 23 וכן בנימין בני אביגד, בן 23. הנהגת הצעירה, שגרמה לתאונה, נהגה לאחר בילוי לילי שכלל שתיית אלכוהול. אף שהייתה נהגת חדשה, היא נהגה ללא מלווה, סטתה מנתיב נסיעתה ועברה פס הפרדה רצוף.

הנהגת היתה בת 17 בזמן התאונה, אולם היא לא נשפטה בבית משפט לנוער, מפני שביום הגשת כתב האישום כבר מלאו לה 18 שנה. הצעירה נשלחה לתסקיר של שירות המבחן, בו נקבע כי בעקבות תחושות אשמה היא סובלת ממצב נפשי קשה ומתסמינים פוסט-טראומתיים. היא עברה טיפול פסיכולוגי והומלץ לשלב אותה בהליך טיפולי. במהלך המשפט הביעה הצעירה צער על התאונה ואמרה שלא התכוונה לנהוג באותו יום. התובע במשפטה של הצעירה, עו"ד רועי פרי מפרקליטות מחוז מרכז, אמר לאחר הדיון כי מדובר העונש מאוזן וראוי. "מדובר בתאונה טראגית, בה נהרגו שלושה ונפצעו ארבעה, בהם הנאשמת. בית המשפט איזן נכון בין השיקולים השונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully