וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פה קבור הכלב: אלטרנטיבות לקבורת הכלב

אביה פרי

29.6.2011 / 14:25

חיית המחמד שהייתה לצידכם שנים והפכה להיות חלק בלתי נפרד מהמשפחה מתה? חשבתם על הוקרתה באמצעות קבורה וביקורים מעת לעת? אתם לא לבד. לאחרונה מתחזקת בארץ מגמת קבורת חיות מחמד

Headstones marking the graves of some of Rhona Levy's pets sit at the Hartsdale Pet Cemetery in Hartsdale, N.Y, 19 Jan 2011. AP
לוח זיכרון עם מילות הנצחה הוא אופציה אחת. בית הקברות לחיות הארטסדייל בניו יורק/AP

בשנים האחרונות הולכת וגוברת מגמת קבורת חיות מחמד בבתי קברות המיועדים לכך. בתי הקברות השונים מציעים בדרך כלל שירות של איסוף בעל החיים (ושמירתו בקירור עד למועד ההטמנה), הצבת מצבת זיכרון עם כיתוב בהתאם להלך הרוח שלך ואפשרות לבקר את בעל החיים במהלך השנים במקום מתוחזק ומסודר. יש הרואים בכך נוהג מיותר, ויש מי שפתרון זה נראה לו לגיטימי וטבעי.

ניתן לומר כי בעלי החיים שלנו, שחיים לצידנו כבני בית ונמצאים איתנו בטוב וברע – ייזכו ממש כמו בן משפה יקר לקבורה מכובדת ולמקום הנצחה. כל מי שחווה מוות של חיית מחמד יודע כי אחרי אובדן של בעל חיים התחושות הקשות נשארות זמן לא קצר. מקום שבו אפשר לבקר ולהניח מצבה עשוי להקל את הפרידה, במיוחד אם יש ילדים צעירים בתמונה. בנוסף, שירות האיסוף לבית הקברות יחסוך מכם את ההתעסקות הלא נעימה עם וסביב הגופה.

גם הידיעה שאפשר להגיע לבקר עשויה לנחם במקום מסוים, מעבר לכך קיים הרצון לחלוק כבוד אחרון לחיה שליוותה את חיינו והייתה חלק מהמשפחה.

אף על פי כן, עלויות הקבורה לא נמוכות. בעל חיים הוא עדיין בעל חיים ויש לזכור, על אף ההאנשה שאנחנו עושים להם באופן טבעי פעמים רבות, קבורה בבית קברות היא מנהג והרגל אנושי שאין לבעלי החיים רצון או שאיפה אליו. האם באמת תיסעו לאחד מבתי הקברות אחת לתקופה ותבקרו את החתול, אהוב ככל שהיה? האם יש בכך צורך אמיתי, או שמדובר בטרנד חולף של האנשה מוגזמת? יש שיגידו שעלות קבורת חיית מחמד - בסך 1,000 שקלים פלוס מינוס - יכולת לעזור לבעלי חיים בכלביות השונות. המחיר, יש לדעת, יכול להגיע אף ל-3,000 שקלים והוא כולל המחיר כולל מצבה ולוח זיכרון. מי שלא מעוניין בלוח זיכרון, יכול לבקש גם שתילת עץ או התקנת פסל זיכרון.

Pets' tombstones and headstones are decorated for Christmas and Hanukkah season at the Los Angeles Pet Memorial Park in Calabasas, Calif., Thursday, Dec. 17, 2009. There are more than 30,000 pets buried at the 81-year-old cemetery, nestled on 10 hillside. AP
מצבות מקושטות לרגל חג המולד וחנוכה בבית קברות לחיות Calabascas בלוס אנג'לס/AP

עינב חממי, 24, מאזור, קבר את כלבו האהוב פיליפ (18) בבית קברות כזה. "קבורה באופן עצמאי היא לא חוקית, ורציתי לקבור את פיליפ במקום שאין סיכוי שייהרס אחר כך או שעשוי לקרות לו משהו", הוא מסביר, "בית הקברות מתוחזק ומוגן. עדיין לא נסעתי לבקר אותו, זה קשה מדי. אבל קברתי אותו תחת עץ אגס יפה ומיוחד, שמסמל התחלה וחיים חדשים. מצבות קרות מדי ואני לא מרגיש שהן מסמלות את פיליפ, כלב שמח ומאושר שעבר לצדי את רוב החיים שלי, לכן בחרתי בעץ. "

האלטרנטיבות לבית קברות הן בדרך כלל קבורה עצמאית (בשטח פתוח או בגינת הבעלים), שריפה בבית חולים ווטרינרי או הסדר מסוים דרך הווטרינר הפרטי.

מיותר או לגיטימי? זה כנראה עניין אינדיבידואלי. אך העובדות בשטח הן שיש מספר לא קטן של בתי קברות לחיות ברחבי הארץ המציעים שירותים אלה. אז ברור שמיצי שלנו תשבור את שיא גינס של החתול שחי הכי הרבה זמן, ובאפי הכלבה עוד תקבור את כולנו, אבל מבעד לתקווה שלא נעמוד בדילמת הקבורה בקרוב או בכלל, נציץ רק לרגע כדי לדעת מה האפשרויות.

סיור בבית קברות לחיות בירושלים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילוסטרציה. ShutterStock
פרידה עלולה להיות כואבת במיוחד ומתמשכת/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully