וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לאהרונוביץ': בחן אכיפת איסור השתייה בציבור

איילה חננאל

14.6.2011 / 5:31

במכתב שנשלח לשר לביטחון פנים נטען כי המשטרה לא מיישמת את החוק כפי שנכתב ומתעלמת מכך שניתן לשפוך או להחרים משקה של אדם ששתה בציבור רק אם הוא מהווה סכנה לסביבה

שני עורכי דין פנו אתמול (שני) במכתב לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', בבקשה כי יבחן את מדיניות האכיפה של המשטרה בחוק המאפשר להשמיד משקאות אלכוהוליים שנשתים בציבור. עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און טענו במכתבם כי "המשטרה פועלת באופן מעוות לאכיפת חוק המאבק בתופעת השכרות, ודורשת להשמיד משקאות אלכוהוליים למרות שלא התקיימו התנאים הנקובים לכך בחוק".

לפי החוק, לאדם בוגר אסור לשתות אלכוהול ולשוטר מותר להשמיד את המשקה בשעות היום, רק כאשר מתקיימים שני תנאים. הראשון הוא שהשתייה נעשית במקום ציבורי, והשני הוא שקיים יסוד סביר להניח שהשתייה תוביל להפרת הסדר הציבורי או לפגיעה בשלום הציבור וביטחונו. לטענת עורכי הדין, קרו לאחרונה שורה של מקרים בהם פקחים מלווים בשוטרים אסרו על רוחצים בגירים בחופי הים לשתות משקאות חריפים במהלך שעות היום, ואף שפכו והחרימו את המשקאות שברשותם, תוך התעלמות מוחלטת מהתנאי השני, כאילו כוונת החוק הייתה איסור גורף על שתיית אלכוהול בציבור.

במכתב הסבירו הכותבים כי ב"אם תוסיף חלילה המשטרה להתעלם מקביעות המחוקק – ימצאו עצמם גם אנשים בגירים הנמצאים בשעות היום והערב במקומות ציבוריים נוספים, כדוגמת פארקים, גנים ציבוריים ועוד, חשופים לפעולות אלה של המשטרה.

עורכי הדין בר-און וכהן קראו לשר לביטחון פנים לדאוג לכך שהמשטרה תפעל רק במקרים חריגים, בהם קיים יסוד סביר להניח שעומדת להתרחש הפרה של הסדר הציבורי, ולא בכל מקרה בו מתבצעת שתייה של משקאות אלכוהוליים. לטענתם בהתנהגותה ופעולותיה "מעקרת משטרת ישראל את קביעותיו המפורשות של החוק, שהרי בעוד המחוקק שוקל את מכלול השיקולים הרלבנטיים וטורח לקבוע איזון מידתי ליישומו של החוק – מתעלמת משטרת ישראל מהצורך בהתקיימותם של התנאים לאכיפת החוק, ורומסת את זכויות 'האזרח הקטן' ברגל גסה".

עוד באותו נושא:
סקר: ירידה בצריכת אלכוהול בקרב ישראלים
הצעת חוק להגבלת פרסום ושיווק של אלכוהול עברה לקריאה ראשונה


לפניות לכתב: plilim@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully