וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים גירשו את חולדאי: "מסייע למסתננים"

13.6.2011 / 17:52

תושבים מדרום ת"א פוצצו פורום שקיימה מועצת העיר בנושא בעיית הזרים בשכונות הדרומיות, בטענה כי ראש העיר רון חולדאי נוקט בסחבת בנושא. "שיעברו לצפון ת"א במקום לגור בדרום"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו; עריכה: יותם בן-דוד)

במהלך פורום שקיימה מועצת עיריית ת"א עם תושבי השכונות הדרומיות אחר הצהריים (שני) נשמעו חילופי דברים קשים בין התושבים לראש העירייה, רון חולדאי, שהביאו לפיצוץ הישיבה. ישיבת המועצה תוכננה להתקיים בנווה שאנן והיא הועברה ל"בית דני" בשכונת התקווה ושינתה את שמה ל"פורום". לטענת התושבים, מדובר במהלך מכוון שמטרתו הייתה להמשיך את הסחבת באי-קבלת החלטות לגבי מצוקת הזרים בשכונות הדרומיות. לכן, כשחולדאי פתח את הדיון, הפריעו מאות מתושבי השכונות הדרומיות לדבריו וקראו לעברו קריאות כגון "אתה עוזר למסתננים להשתקע", ו-"שיעברו לצפון ת"א במקום לגור בדרום".

בפתח דבריו, אמר חולדאי כי מצוקת הזרים הולכת ומחריפה בתל אביב: "מדינת ישראל מפקירה אותנו במחדליה לאורך השנים באופן שבו היא מטפלת בכניסת מסתננים בגבול הדרומי ובאי קיומה של מדיניות הגירה". אולם חולדאי לא הצליח לסיים את נאומו.

"אני מאוכזב שלא יכולתי לשמוע את הטענות בצורה סדורה" אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. הוא הוסיף כי הלקח היחיד שצריך לקחת מהאירוע הזה הוא "שצריך להמשיך את הדיונים וישיבות המועצה כמתוכנן, המהלך הזה (ההתפרעות של התושבים במהלך הדיון – ב.ו.) היה צפוי". גם לאחר שהתפוצצה הישיבה נותר חולדאי עומד מחוץ לבית דני, כשעשרות מתושבי השכונה מטיחים בו האשמות.

"חולדאי מפחד מקבלת החלטות בעניין המסתננים", אמרה מזל אשכנזי, תושבת שכונת התקווה. היא הוסיפה כי "למסתננים אסור לתת עבודה בת"א, צריך למצוא להם מקום לשהות בו - בבסיסים של צה"ל ולא בשכונות הדרומיות", אמרה. שלמה מצלאווי, חבר מועצת העיר ונציג שכונת התקווה, סיפר כי נקבעו פגישות עם השר לביטחון הפנים ועם שר החוץ בנושא בעיית המסתננים. לדברי מצלאווי, ליברמן הוא היחיד שיכול להניע מהלכים משמעותיים בנושא.

נאלצים לישון בפארקים ולהסתובב ברחובות

אך יש גם תושבים ופעילים שקוראים לפתרון אחר. אס"ף (ארגון סיוע לפליטים) פועל בחודשים האחרונים ביחד עם תושבי השכונות הדרומיות במטרה לגבש אורח חיים שיתופי שנועד להעמיק את ההיכרות בין תושבי השכונות לזרים מול מה שהם מכנים "ההפחדות חסרות השחר של תושבי השכונות הדרומיות".

אחד מן הנתינים הזרים שמשתתף בפעילויות הוא קידאנה יצחק מאריתריאה שהגיע לישראל לפני שבעה חודשים ומתגורר בנווה שאנן. כשנשאל לגבי האשמות המוטחות נגד המסתננים לפיהן הם הגורמים לפשיעה באזור ולירידת ערך הנדל"ן בשכונות, אמר כי "פשוט אין לנו פתרון. אנחנו נאלצים לישון בפארקים ולהסתובב ברחובות כי לפעמים אין לנו עבודה ולא משכירים לנו דירות". הוא מספר כי הוא הגיע למדינה על מנת לעבוד לאחר שעבר תלאות רבות בארצו: "הגעתי לכאן כי אתם רציתם שאעבוד כאן וחוץ מלחיות ביחד ולעבוד אנחנו לא מחפשים שום דבר אחר".

בתגובה לטענות לגבי העתקת מקום הישיבה ושינוי אופייה מסרה עיריית תל אביב, כי "על פי הנחיות היועץ המשפטי של עיריית תל אביב, כינוס מועצת העיר הינו קבוע ולא ניתן לשנותו אלא על פי הצעה של ראש העירייה ובסמכותו. מאחר ומועצת העיר פועלת על פי החוק, קבע היועץ המשפטי כי החלטה זו אינה חוקית ודינה להתבטל. עם זאת, לאור חשיבות הנושא בו עוסק ראש העירייה זמן רב ולאור בקשת חברי המועצה בחר ראש העירייה לקיים פורום של מועצת העיר בשכונות הדרום שיהיה פתוח לקהל".

עוד באותו נושא:
"הממשלה מתרשלת": תושבי דרום ת"א נגד המסתננים
רה"מ: "המסתננים כבשו את דרום ת"א, ערד ואילת"
קשישי דרום ת"א: "אין ביטחון, חוששים מהזרים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully