וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: הטיעונים לעונש במשפט רצח רוז פיזם

גלעד גרוסמן

13.6.2011 / 7:00

רוני רון, שרצח את נכדתו, ומארי פיזם, שהורשעה בשידול למעשה, יובאו היום בפני ביהמ"ש המחוזי בפתח תקווה לתחילת שלב הטיעונים לעונש. סיכוי גבוה שעונשם של השניים יגזר כבר היום

האם משפטם של רוני רון ומארי פיזם מגיע לסיומו? היום (שני) יתקיים בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה שלב הטיעונים לעונש במשפטם של רון, שהורשע ברצח נכדתו בת ה-4 רוז, ושל פיזם, שהורשעה בשידול לרצח. מכיוון שהחוק קובע שיש לגזור מאסר עולם אוטומטי על מי שהורשע בשתי העבירות, ייתכן מאוד שעונשם של השניים ייגזר כבר היום.

עוד על פרשת רוז פיזם:
רצח רוז: מהחיפושים בירקון ועד המזוודה האדומה
סבתה של רוז פיזם התאבדה בקפיצה לנהר בצרפת


לפני כחודש הרשיע בית המשפט המחוזי את השניים, לאחר שהשופטים קבעו כי בני הזוג עשו מאמצים רבים להרחיק את רוז מהבית בשל קשיים שנתקלו בגידולה, ולאחר שכשלו, ובשל הפצרותיה הרבות של מארי, גיבש רון "את החלטתו לפתור את 'בעיית רוז' באופן סופי ולגרום למותה". השופטים דחו את טענתו של רון שרוז נהרגה לאחר שנתן לה מכה במהלך נסיעה. בהכרעת הדין כתבו השופטים כי הם אינם מאמינים לגרסתו של רון נוכח הגרסאות השונות שמסר בחקירותיו. עוד קבעו השופטים כי גם אם היו מקבלים את גרסתו של רון הם היו מרשיעים אותו ברצח, וזאת בשל העובדה שהתנהגותו לאחר שהיכה אותה – העובדה שלא ניסה לטפל בה בעצמו או להביא אותה למוסד רפואי, מלמדת על כך שהיה מעוניין במותה.

הדיון - לאחר דחייה של שבועיים

שלב הטיעונים לעונש היה אמור להתקיים כבר לפני שבועיים, אולם בדיון הודיע עו"ד בני נהרי, שנשכר על ידי רון יום קודם לכן, כי בידיו טענה חדשה שעשויה להשפיע הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין. אתמול הודיע עו"ד נהרי כי יבקש לשמוע מחדש ראיות בתיק מכיוון שייתכן שמותה של רוז נגרם בשל מומחיותו של רון בקרב מגע. בבסיס הבקשה עומדת הטענה שמכתו של רון הייתה קטלנית בשל הידע שלו בקרב מגע, אולם לא הייתה לו כוונה להמית את נכדתו. בפרקליטות לא התרשמו מהטענה ה"חדשה", הן מכיוון שהמומחיות של רון בקרב מגע הייתה ידועה עוד קודם לכן ואף עלתה בחקירותיו, והן לאור העובדה שהשופטים דחו את גרסתו של רון, ולכן, לכאורה, להכשרתו אין השפעה על הקביעות בהכרעת הדין.

שאלה נוספת שנשארה פתוחה היא עונשה של האם מארי. לאחר מתן הכרעת הדין הודיעו פרקליטותיה, עורכות הדין רויטל סויד ומירב גרינברג, כי בכוונתן לטעון לאחריות מופחתת. משמעות הטענה היא שיש נסיבות מקלות למעשיה שמצדיקות עונש קל יותר ממאסר עולם. השתיים סירבו לחשוף את הסיבות, אולם ככל הנראה מדובר בבעיות נפשיות.

אם בית המשפט ידחה את טענתו החדשה של רון ואת הטענה לאחריות מופחתת, השופטים עשויים כבר היום לגזור מאסרי עולם על רון ופיזם. בכל מקרה, עו"ד גיל פרידמן, שייצג את רון מתחילת התיק, כבר הודיע כי בכוונתו לערער על ההרשעה לבית המשפט העליון, שם טענת ההריגה תתברר שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully