וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת רה"מ לארה"ב: "אפשרו לפולארד לבקר את אביו"

פנחס וולף

12.6.2011 / 21:01

לאחר שמקורבים למשפחה סיפרו כי רופאיו של מוריס פולארד חוששים שלא ישרוד זמן רב, החל מאבק שמטרתו לאפשר למרגל לבקר את אביו. "לא יעלה על הדעת שהוא לא יראה את בנו ברגעיו האחרונים

לשכת ראש הממשלה תפנה באופן רשמי לממשל האמריקאי בבקשה לאפשר למרגל הישראלי ג'ונתן פולארד להשתחרר לזמן קצר מכלאו כדי לבקר את אביו בן ה-95 המאושפז. זאת לאחר שמשפחתו של פולארד, ביקשה אמש (שבת) מהרשויות האמריקאיות לאפשר לו לבקר את אביו השוהה בבית החולים בשל זיהום בדמו. לדברי מקורבים למשפחה, רופאיו חוששים שלא יצליח לשרוד עוד יום.

ארגונים יהודיים בארצות הברית אמרו הערב כי הם רוצים לפעול מול אנשי קונגרס וסנאט למען שחרורו של המרגל הישראלי, ג'ונתן פולארד, למשך 24 שעות כדי שיוכל לראות את אביו הגוסס בבית החולים. הם הוסיפו כי הם "מנועים מלעשות זאת, כל עוד ראש הממשלה ונשיא המדינה טרם הגישו בקשה רשמית".

ח"כ נחמן שי (קדימה) פנה מוקדם יותר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי שיפציר בנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לאפשר למרגל הכלוא, ג'ונתן פולארד, חופשה בת 24 שעות על מנת לבקר את אביו בבית החולים. ח"כ שי הודיע בנוסף כי יפנה בנושא גם ליו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי.

לא איבד תקווה שיזכה לראות את ג'ונתן חופשי בטרם ילך לעולמו

פולארד כלוא בארצות הברית מאז שנת 1985, לאחר שהורשע בריגול לטובת ישראל ונגזר עליו מאסר עולם ללא אפשרות של חנינה. נושא שחרורו של פולארד הועלה בפגישות רבות בין מנהיגי ישראל וארה"ב לאורך השנים כשלאחרונה פנה הנשיא שמעון פרס לנשיא האמריקאי ברק אובמה בבקשה לשחרר את המרגל.

"מוריס חיכה 26 שנה ולרגע לא איבד תקווה שיזכה לראות את ג'ונתן חופשי בטרם ילך לעולמו", אמרו בני משפחת פולארד. "כיצד ניתן להעלות על הדעת שהוא לא יזכה לפחות לראותו לידו ברגעיו האחרונים - בייחוד כעת, לאחר שבכירים אמריקנים רבים כל כך קבעו שהמשך מאסרו של יהונתן מהווה עוול, הימנעות מהמינימום ההומניטרי הזה פשוט איננה נתפסת בלב אנוש", הוסיפו בני המשפחה.

עוד על המאמצים לשחרור פולארד:
"אביו של פולארד גוסס, שחררו אותו לביקור"
הנשיא פרס: ביקשתי מאובמה חנינה לפולארד
תמיכה נוספת: ג'ון מקיין קורא לשחרור פולארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully