וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

63.5% מהיהודים טועים: הבקעה בריבונות ישראל

ניר יהב

12.6.2011 / 14:28

רה"מ נתניהו דורש להשאיר בכל הסכם נוכחות צבאית בבקעת הירדן, אבל מסקר חדש עולה כי מרבית היהודים כלל אינם מכירים אותה: רק חמישית מהיהודים ידעו כי היא אינה שטח ריבוני ישראלי

על רקע דרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו להשאיר נוכחות צבאית ישראלית בבקעת הירדן, נדמה שרוב ניכר מהציבור הישראלי אינו יודע כלל מה מעמדה של הבקעה. מסקר שבוצע על ידי דליה שיינלדין ממחקרי הגל החדש עולה כי 63.5% מהאוכלוסייה היהודית סבורים שהבקעה היא שטח ריבוני ישראלי ואילו 19% הודו שהם אינם יודעים מה מעמדה. 17.7% בלבד ידעו לענות שהבקעה היא חלק מהשטחים שלא נמצאים בריבונותה של ישראל.

הסקר מעלה עוד כי 9.6% מהנשאלים סבורים כי הבקעה מיושבת על ידי ישראלים בלבד וכי 34.5% מאמינים שבבקעה מתגוררים בעיקר ישראלים ומעט פלסטינים. 17% בלבד יודעים שהיחס הוא הפוך, כלומר שבבקעה מתגורר רוב פלסטיני של 65 אלף בני אדם מול מיעוט יהודי של כעשרת אלפים איש. 24% לא ידעו לענות על השאלה.

הסקר מעלה עוד כי 39% מהנשאלים לא הגיעו כלל לבקעה בעשר השנים האחרונות, בעוד ש-27.7% אמרו שביקרו בה פעם-פעמיים. 15.6% מהנשאלים אמרו שביקרו שם בתדירות של יותר מפעם בשנה בעשור האחרון. הסקר נערך במסגרת הקמפיין "פעולה אחת ביום" שיזמו האגודה לזכויות האזרח וארגונים נוספים, במטרה להעלות את מודעות הציבור למעמד הבקעה.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully