וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשה במלואה אספקת הגז המצרי לישראל

אבי בר-אלי

10.6.2011 / 15:18

חודש וחצי אחרי הפיצוץ שאירע בצנרת הולכת הגז של מצרים, חודשה היום הזרמת הגז מאל-עריש לאשקלון. האבטחה לאורך הצנרת תוגברה

שישה שבועות לאחר השבתת אספקת הגז הטבעי ממצרים לישראל, התחדשה היום (שישי) הזרמת הגז מאל-עריש לאשקלון: ביום שלישי, ערב חג השבועות, הודיעה ספקית הגז המצרית EMG ללקוחותיה בישראל כי החלה בהרצת מערכת הולכת הגז. החברה פתחה בהזרמות ניסיון לשם בדיקת עמידות הצנרת בלחץ שיגבר במהלך הימים הקרובים.

הזרמת הגז לישראל הופסקה ב-27 באפריל בפעם השנייה בתוך חודשיים, בעקבות פיצוץ שני בצנרת הולכת הגז של מצרים בחצי האי סיני. עבודות תיקון הצנרת נמשכו חודש כאשר במקביל עיבתה מצרים את האבטחה סביב תחנות הניטור שלאורך הצנרת.

לפני כשבוע עיכבו השלטונות המצריים את חידוש הזרמת הגז, מה שהביא את בעלי המניות ב-EMG לאיים בפנייה לבוררות בינלאומית מול מצרים, ובתביעת פיצויים כספית. גורם המקורב לקבוצת מרחב של יוסי מימן, השותפה ב-EMG, מסר ביום שלישי בתגובה כי: "כפי שצפינו, אספקת הגז חודשה מיד לאחר שהושלמו עבודות התיקונים, והאבטחה לאורך הצנרת תוגברה".

תוספת של 325 מיליון שקל

הגז המצרי משמש את חברת החשמל לייצור של כ-45% מכושר ייצור החשמל בתחנות הכוח. הפסקת ההזרמה חייבה את חברת החשמל ברכש גז חלופי מהספקית המתחרה ים-תטיס, בעסקות Spot (נקודתיות) יקרות יותר, וכן בשימוש מסוים בשריפת סולר.

לפי הערכות רשות החשמל, ההשבתה האחרונה הביאה לתוספת של 325 מיליון שקל לעלות סל הדלקים של החברה - שמשמעותה ייקור תעריף החשמל לציבור בכ-2% למשך שנה. בתוספת עלות ההשבתה הקודמת מתחילת השנה, למשך 42 יום, התייקר סל הדלקים של חברת החשמל בכ-4.5% - מה שדורש ייקור של תעריף החשמל לציבור בכ-2.7% בסך הכל.

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים
  • גז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully