וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמר פוגל תזומן להעיד נגד הנאשמים ברצח בני משפחתה

יהושע בריינר

9.6.2011 / 15:15

הילדה שגילתה את גופותיהם של שלושת אחיה ושני הוריה שנרצחו בפיגוע באיתמר, תזומן ע"י התביעה הצבאית להעיד נגד הנאשמים ברצח. סבה, שזומן אף הוא להעיד: "איש לא עדכן אותי"

הבת הקטנה תיאלץ להביט בעיניהם של רוצחי הוריה ואחיה: התביעה הצבאית צפויה לזמן את תמר פוגל, האחות הבכורה לבית משפחת פוגל, שהוריה ושלושה מאחיה נרצחו בפיגוע דקירה בחודש מרץ, להעיד נגד הנאשמים במעשה. פוגל הצעירה תצטרך להעיד נגד אמג'ד עוואד וחכים עוואד, שני הפלסטינים תושבי הכפר עוורתא, במסגרת משפטם הצבאי המתנהל בימים אלה.

תמר פוגל הייתה זו שגילתה את חמש הגופות בביתה באותו ערב לאחר ששבה מפעולה בתנועת "בני עקיבא". היא נכנסה לבית השכנים לאחר שלא הצליחה להיכנס לביתה, ויחד עם שכנה, פרצה את הדלת וגילתה את הזוועה.

בפיגוע הקשה נרצחו בדקירות סכין שלושה מאחיה של תמר - יואב, אלעד והתינוקת הדס בת החודשיים וכן הוריה - אודי ורות שנדקרו למוות במיטתם. פוגל, וכן סבה חיים, מופיעים ברשימת 68 עדי התביעה שצפויים למסור עדות במשפטם של הנאשמים ברצח בבית הדין הצבאי שבשומרון. יש לציין, כי הופעתה של פוגל ברשימת עדי התביעה איננה מחייבת כי אכן תגיע להעיד, אולם הדבר מעיד על כך שהתביעה הצבאית משאירה לעצמה את האפשרות לזמנה.

בני משפחת פוגל שנרצחה בפיגוע באיתמר, מרץ 2011. רפרודוקציה, באדיבות המשפחה
בני משפחת פוגל/באדיבות המשפחה, רפרודוקציה

במשפחת פוגל לא הכירו את הכוונה לזמן את תמר או מי מבני המשפחה למתן עדות במשפטם של הנאשמים ברצח עד לפניית וואלה! חדשות. "אני לא מכיר דבר כזה. איש לא עדכן אותי ואני מאמין שגם לא את תמר", אמר חיים פוגל בתגובה. "מעולם לא דיבר איתי מישהו מהתביעה הצבאית על הנושא או על האפשרות שנבוא להעיד ואינני יודע כיצד העניין הזה מתנהל".

עיון ברשימת עדי התביעה מעלה כי מלבד גורמי החקירה המשטרתיים, יעידו גם אנשי שב"כ שהיו מעורבים בחקירת האירוע. כמו כן, צפויים להעיד מספר מתושבי איתמר ובהם רכז הביטחון השוטף, וכן הרב יעקב כהן, שפרץ עם תמר פוגל אל בית המשפחה לאחר הפיגוע. כמו כן, יזומנו למתן עדות שכניהם של בני המשפחה.

כתב האישום נגד השניים הוגש ביום ראשון האחרון. אמג'ד עוואד, מי שהיה הפעיל המרכזי בביצוע המעשה, אמר עם הגשת כתבי האישום כי הוא גאה במעשיו: "אני לא מתחרט והייתי עושה זאת שוב. אני גאה במה שעשיתי ואשלים עם כל עונש שאקבל, אפילו מוות, כי עשיתי הכל למען פלסטין". בתביעה הצבאית בשומרון אף שוקלים לבקש עונש מוות עבור השניים, עונש הניתן במקרים חריגים במשפט הצבאי ביהודה ושומרון.

עוד על הפיגוע באיתמר:
אבי המחבל מעוורתא: רוצים לחיות בשלום עם איתמר
צה"ל: החשודים ברצח באיתמר תכננו פיגוע נוסף
מחבל חדר ליישוב איתמר, 5 בני משפחה נדקרו למוות

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully