וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: מנע את יציאתה מהארץ של ח"כ זועבי

7.6.2011 / 5:22

ח"כ יריב לוין מבקש להבטיח שחנין זועבי לא תוכל להשתתף במשט הקרוב, גם באמצעות מניעת יציאתה מהארץ. חברת הכנסת בתגובה: "אצא למשט. גזענים קטנים כמוהו לא יעצרו אותי"

לקראת המשט הצפוי לצאת לכיוון רצועת עזה בשבועות הקרובים, יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), דרש אמש (שני) מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין למנוע את יציאתה מהארץ של ח"כ חנין זועבי (בל"ד) שהשתתפה במשט הקודם.

במכתב לוינשטיין כתב לוין כי "אירועי המשט היו מהחמורים שידעה ישראל בשנים האחרונות, תוך שח"כ זועבי נוטלת חלק מרכזי באירועים אלה ובהסתה שנלוותה אליהם. ההשתלטות על המשט לוותה באלימות קשה מצד משתתפיו, כאשר ח"כ זועבי הייתה שותפה לניסיון לפגוע בחיילי צה"ל בעצם הצטרפותה למשט הבלתי חוקי".

בתגובה לדברי לוין, הודיעה זועבי כי תצא למשט. לדבריה, "גזענים קטנים כמו יריב לוין לא יכולים לעצור בני חורין, ועזה תשבור את המצור". זועבי המשיכה ואמרה כי "ח"כ לוין מנצל את החופש המוחלט הניתן היום לגזענים ולקיצוניים בקביעת כללי המשחק הפוליטי. הצעד הבא הוא להפוך את המקרה האישי שלי לכלל".

לוין ציין עוד כי הכנסת החליטה לשלול מזועבי זכויות יתר, כולל אלו הנוגעות ליציאתה מהארץ. בשל כך הוא ביקש שהיועץ המשפטי יפעל כדי להבטיח שהיא לא תוכל להשתתף במשט הקרוב, כולל באמצעות מניעת יציאתה מהארץ.

"אם ממשיכים בדרך זו, זה יהיה הסוף לחיים הפוליטיים בישראל"

בנוסף, לוין דרש מוינשטיין לעדכן את ועדת הכנסת בדבר ממצאי חקירתה של זועבי. מספר ימים לאחר המשט הקודם עוזר היועץ המשפטי דאז, רן נזרי, הודיע לוועדה כי כאשר החקירה בעניינה תסתיים, הדברים יובאו בפני היועץ המשפטי שיקבל החלטה האם להעמידה לדין. עד כה לא ניתנה החלטה בעניין. "העיכוב בקבלת ההחלטה משדר חולשה, חוסר עקביות והעדר נחישות של רשויות אכיפת החוק ומערכת המשפט כלפי ההתנהגות החמורה והמתריסה של ח"כ זועבי", קבע לוין, "יתרה מכך, היעדר החלטה ותגובה הולמת הם בבחינת עידוד לח"כ זועבי ולחברי כנסת אחרים להשתתף במשט הבא".

"אני מציעה שלוין ייתן לי רשימה על מה לחשוב, את מי לגנות, במי לתמוך ואיזו אג'נדה פוליטית לאמץ", הוסיפה ח"כ זועבי, "כנראה שאני מסומנת, אבל לא רק אני אספוג את כל ההשלכות של המשחק הגזעני המסוכן הזה. אני מבטיחה שזה לא יהיה הסוף הפוליטי לא שלי ולא של החזון הדמוקרטי במדינה, אבל אם ממשיכים בדרך זו, זה יהיה הסוף לחיים הפוליטיים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully