וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: דו"ח בדיקת אירועי המרמרה - בחודש הבא

7.6.2011 / 2:28

לפני כמעט שנה הקים מזכ"ל הארגון ועדה שתחקור את שאירע על סיפון המרמרה. בעבר דיווחו גורמי או"ם על קושי הנובע מוויכוחים בין החברים הישראלים לטורקים. כעת נראה שפרסום הממצאים קרב

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון הודיע הלילה (שלישי) כי צוות החקירה של האו"ם שחוקר את ההתקפה הישראלית על ספינת המרמרה בשנה שעברה ימסור את הדו"ח שלו בחודש הבא. "הצוות עדיין דן במקרה, הוא יגיש את המלצתו וממצאיו במהלך חודש יולי", אמר קי-מון.

בחודש אוגוסט הקודם מינה קי-מון את חברי הווועדה, אשר בראשה עומד ראש הממשלה לשעבר של ניו זילנד, ג'פרי פאלמר, שתבחן את התקרית. הוועדה כוללת גם את נשיא קולומביה הקודם, אלברו אוריבה, וכן נציגים טורקים וישראלים.

האו"ם לא פרסם מעולם תאריך יעד להשלמת עבודתה של הוועדה, עם זאת גורמים באו"ם הביעו בעבר תקווה כי עבודת הוועדה תסתיים עד לחודש פברואר. קי-מון אמר לאחרונה כי אין תאריך מדוייק עבור פרסום הדו"ח וכי חברי הוועדה "עדיין עובדים קשה, קשה מאוד".

עוד באותו נושא:

קי-מון: "חשוב להימנע מכל עימות"

דיפלומטים וגורמים מהאו"ם סיפרו שהדיונים בוועדה אופיינו בויכוחים בין חבריה הישראלים לטורקים. דובר האו"ם, מרטין נאסירקי, אמר בחודש שעבר כי ייתכן שהקבוצה לא תוכל לגבש מסמך אחיד שעליו היא תסכים.

בעקבות ההכרזה על קיומו של משט נוסף בחודשים הקרובים פנה בחודש מאי מזכ"ל האו"ם לממשלות בבקשה לנסות להניא את הפעילים מיציאה למשט. הוא חזר הלילה על בקשתו זו ואמר כי "זה מאוד חשוב להימנע מכל עימות בלתי הכרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully