וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זחאלקה על ערבים בשירות לאומי: "כשלון שלנו"

פנחס וולף

6.6.2011 / 12:51

במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת, אמר יו"ר בל"ד כי המתנדבים לשירות הלאומי מהמגזר הערבי מעידים על כשלון ההסברה של ההנהגה הערבית בנושא. "זה מטשטש את הזהות של הנוער שלנו"

המתנדבים לשירות הלאומי במגזר הערבי הם כישלון של ההנהגה הערבית, שלא הצליחה להסביר טוב את התנגדותה לשירות – כך הטיח היום (שני) יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, במהלך דיון בוועדת החינוך של הכנסת בנושא השירות הלאומי במגזר הערבי. במהלך הדיון התפתח ויכוח בין זחאלקה ליו"ר הוועדה, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), לח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) וגם לנציגי המגזר הערבי המשרתים בשירות לאומי.

יו"ר העמותה לשוויון חברתי ושירות לאומי, קרנאווי עאטף, אמרה כי "ח"כ זחאלקה רוצה שכל האנשים ילכו עיוורים אחריו. 10 שנים בכנסת ולא עשה שום דבר. כואבת לך האמת? התוכנית שלהם היא להשאיר את הבנות עד גיל 17, לעשות עשרה ילדים ולהשאיר אותן בבית. אנחנו מוכנים לשבת אתכם. תראה מה קורה במדינות ערב, יורים באנשים באמצע הרחוב, אנחנו גאים במדינה שלנו".

אחת המתנדבות, מרלן ריזאק, סיפרה כי היא חוותה התקפות לא רק מילוליות גם פיזיות. "הבנות מפחדות ומאוימות וגם החרם הדתי מפחיד אותן", אמרה. "אין לי ממש אמונה במערכת המשטרה ולכן אני לא מגישה שוב תלונות", הוסיפה.

"ניצול ציני של הממסד"

זחאלקה טען, כי מרגיש כמו צדיק בסדום. "יש ניצול ציני מצד הממסד לכך שיש אבטלה עמוקה אצל הנשים הערביות. מפתים בחורות להצטרף לתוכנית. זה מטשטש את הזהות של הנוער שלנו. הציבור הערבי סובל מאפליה בגלל מדיניות של אפליה נגדו ולא בגלל שהוא לא ממלא חובות".

בתגובה אמר לו אורלב: "אתה לא צדיק בסדום אלא סדום במדינת ישראל". ואילו מילר אמר: "אתה חי במציאות כל כך שגויה שאתה לוקח אנשים אינטליגנטיים שרוצים לתרום לחברה שלהם ולהשאיר אותם בבועה של בורותם. מי שנכשל בינתיים זה אתה. כמה תוכל להפחיד? אנשים משכילים והם יבינו".

בתגובה לדברי זחאלקה, אמר מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי - לאומי, שר שלום ג'רבי, כי סקר חיצוני שנערך ב - 2009 הראה כי 68.3% מהציבור הערבי תומכים בשירות האזרחי לאומי וכי 96.6% מהמתנדבים הערבים הם שבעי רצון מהשירות שלהם. "תרומת המתנדבים הערבים בשירות הלאומי ראויה לכל הערכה והוקרה ועלינו להגן עליהם ולפעול להפסקת מסע ההסתה והדה - לגיטימציה כנגדם", אמר.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד בנושא השירות הלאומי:

השרים אישרו: רפורמה במערך השירות הלאומי
1,000 חרדים יוכשרו לעבוד כבר בשירות הלאומי
ערביות צריכות לעשות שירות לאומי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully