וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמי עופר נטמן: "רגיש לאחרון העובדים"

5.6.2011 / 17:07

אלפים ליוו את איש העסקים סמי עופר בדרכו האחרונה. בנו אייל ספד: אבא מעולם לא קנה את אמונם של אנשים, אלא זכה באמונם משום שהיה הוגן וישר"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: טל רזניק)

בבית העלמין הישן ברחוב טרומפלדור בתל אביב הובא אחר הצהריים (ראשון) למנוחות איש העסקים סמי עופר, שהלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 89. אלפי בני אדם ליוו את עופר שמת לאחר מאבק במחלה קשה, בדרכו האחרונה. בין הנוכחים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף (במיל') משה קפלינסקי ויועץ התקשורת רני רהב.

אייל עופר, ספד לאביו בהלוויה ואמר כי "אבא מעולם לא קנה את אמונם של אנשים, אלא זכה באמונם משום שהיה הוגן וישר. העסק שלו נבנה לבנה אחר לבנה, כאשר תמיד נלקחה האפשרות לתסריט הגרוע ביותר להיערכות. אבא, בימים נוכל להתמודד עם מותך אבל בלילות יהיה לנו קשה הרבה יותר".

הבן עידן ספד אף הוא לאביו ואמר כי "היית רגיש גם לאחרון העובדים, היה לך חוש הומור שובה לב. היית מסור לעמלך וסקרן לידע בלתי נדלה. היית משבץ אותנו, את הבנים, כמלחים פשוטים למען נלמד את עבודת הים ביסודיות ונתמודד עם הקשיים ובעיות".

"הטעות היחידה שלו הייתה שהצליח"

מפקד חיל הים לשעבר, האלוף (במיל') שלמה אראל, שהכיר את סמי עופר מהתקופה המשותפת בחיל, סיפר כי "בשנת 1948, סמי העביר שלוש ספינות של בריטים, ששימשו כציידות מעפילים, לרשות המדינה. אחת מהם נמסרה לי ונקראה 'הפלמ"ח'". שגריר ישראל לשעבר באו"ם דני גילרמן סיפר כי "ישבתי עם סמי לארוחה לפני שישה שבועות, כבר אז הוא לא היה במיטבו. הביקורת התקשורתית שטענה כי קנה נכסי מדינה ועשה בהם שימוש לרעה, מאוד כאבה לו. הטעות היחידה של סמי הייתה שהצליח".

ראש עיריית חיפה יונה יהב, אמר כי "חבל שסמי לא יזכה לראות את האיצטדיון המודרני ביותר שיוקם על שמו בעיר". איש העסקים וחבר הכנסת לשעבר שמואל (סמי) פלאטו-שרון, התייחס לפרשה האחרונה שבה נקשר שמו של סמי עופר ואמר כי "בשבועות הקרובים נגלה שכל הביקורת על עגינת הספינות באירן איננה נכונה. גם במקרה הזה עופר תרם למדינה מבחינה ביטחונית".

סמי עופר הניח אחריו את רעייתו אביבה, את בניו אייל ועידן, שמונה נכדים ונינה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully