וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: הכלבה מיוחמת, אבל הכלבים לא באים?

ד"ר איל נחמיאס

24.6.2011 / 11:42

איך יודעים מתי הפקינזית תמליט וכמה גורים יהיו לה? למה אף כלב לא מגלה עניין בטריירית המיוחמת? ומה קרה לפרווה הלבנה והיפה של הפודל הלבן? לווטרינר הבית, ד"ר נחמיאס, כל התשובות

פודל מיניאטורי לבן בפארק. ShutterStock
אם על גבו הלבן והיפה של הפודל הופיע פס כהה יש לכך סיבות/ShutterStock

במשפחתנו פודל טוי לבן צחור בן 3 זכר מסורס. לפני כשבוע שיער הגב הפך לפס חום בהיר מה הסיבה?

שינוי פיגמנט על העור של כלבים לבנים עשוים להיגרם מסיבות שונות. לעיתים מיקום כמו איזור הגב עלול לבטא גרוי עור דלקתי כלשהוא או אלרגי, גירוד או כל שנוי שיגרום לתגובה דלקתית של העור. תגובה דלקתית שתגרום להפרשה מהעור או דימום תוביל לחשיפה לפיגמט אדמדם חום המצוי בדם. לפעמים נראה את הדבר גם בשנוי תזונה וחשיפה למרכיבי מזון שונים אשר עלולים לגרום לפיגמנטציה. נסו לברר ראשית אם אין אלרגיה לפרעושים או גרד כלשהוא. נסו לבדוק מזון לכלבים עם עור רגיש כמו למשל פרו פלאן סנסיטיב. אגב בשנוי פיגמנט באיזור העיניים מעורב פורפירין שהוא חלק מפיגמנט הדמעות. יש היום תוספי מזון המכילים טילוזין (סוג של אנטיביוטיקה) אשר גורמים לפיגמנט הזה להפוך לניטרלי ומונעים את הצביעה. במקרים ששום דבר לא יעזור אולי כדאי לשקול את אחד מתוספי המזון הללו כמו למשל ה-ANGEL EYES.

כלב פקינז שמן על הדשא. ShutterStock
"הריון לרוב נמשך כ-62 יום"/ShutterStock

הפקינזית שלנו בת שנה וחצי ובהריון (הראשון שלה). האם היא אמורה ללדת כ-60 עד 62 יום לאחר ההתעברות? מה המספר הממוצע של גורים שהיא יכולה להמליט? ומה גודל/משקל הוולדות בהמלטה?

הריון לרוב נמשך כ-62 יום מההרבעה האחרונה אם כי יש טווח מקובל שעדיין נחשב נורמלי אפילו עד 72 יום. לרוב בגזע הזה אין מספר רב של גורים ומדובר על 2-3 גורים אך בהחלט יתכן מספר שונה. ציינתי את הממוצע שרואים ברוב המקרים. גודל של גור משתנה אך בממוצע כ-100-150 גר', לעיתים יש גורים גדולים מדי אז יש המלטה קשה המצריכה התערבות של ניתוח קיסרי.

כדאי לעקוב אחר סימנים של ירידת חום (במעלה שלמה לרוב), התנהגות של חפירה וחוסר שקט, הפרשות מהנרתיק, טפטוף חלב מהפטמות ונסיונות של הכלבה לשכב וללחוץ.
הפרשה ירוקה מבטאת מצב בו הגורים מתחילים לעבור תהליך לא טוב של אוטוליזה וסוג של פירוק של נוזלי השליה - במצב כזה חייבים להתערב ולהוציא את הגורים בניתוח קיסרי. ניתן לזהות מצוקה של גורים על ידי אולטרא סאונד ומדידת תנועה של הגורים ובעיקר קצב לב שלהם. לנוחיותכם, מידע שימושי על טיפול בכלבה בהריון, המלטה והנקה, טיפול בגורים

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גור כלב טרייר. ShutterStock
"ייחום לא תמיד יראה סימנים מאד בולטים"/ShutterStock

יש לנו טריירית בת 3 שהחלטנו לזווג ביום ה-11 למחזור, אך המיועד לא גילה בה עניין ואפילו לא רחרח אותה. בנוסף, בעת טיול כלבים באזור לא ניגשים אליה. זה הגיוני? מה הטיפול? אנו לא מעוניינים בעיקור, אך מנגד הבנו כי כלבה לא מעוקרת ושלא נכנסה להריון עלולה לפתח סרטן

ראשית אני חייב לצין כי אין שום קשר בין מחלות סרטניות לעובדה שתעברו את הכלבה שלכם. למעשה המחקרים שהוכיחו ירידה בשכיחות בגידולי עטין מדברים על כלבות שעוקרו בגיל צעיר יחסית ולפני היחום שלהן. חשוב להבין כי ההפרשות ההורמונאליות של היחום הן בדיוק אלו המעודדות את הגידולים להתפתח - הורמון הפרוגסטרון המופרש מהשחלה יגרום להבשלה של העטין להפריש חלב אך גם יכול להביא לתאים סרטניים להתפתח בקלות יותר.
לעומת זאת לאחר מספר ייחומים אין כבר השפעה של העיקור על הנטיה לפתח את הגידולים הללו והסיכוי דומה. היתרון למניעת גידולים הוא בעיקור לפני ייחום ראשון או שני.
במצבי דלקת, אגב, כלבים דווקא ירחרחו את הכלבה ויערכו לה סוג של "בדיקה".

ייחום לא תמיד יראה סימנים מאד בולטים, לעיתים יש כלבות שהשיא שלהן הוא לא בממוצע של יום 11 אלא אפילו ביום ה-20 . ניתן לדעת זאת על ידי בדיקות משטחי נרתיק ובשילוב של בדיקות דם לרמת פרוגסטרון בדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully