וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוג בקהאם מנסה לעצור את פרסום הביוגרפיה עליהם

29.8.2000 / 17:19

טוענים כי כותב הביוגרפיה שלהם קיבל מידע חסוי משומר הראש שלהם לשעבר; עורך הדין של הסופר: "זכות הציבור לדעת"

הסכסוך בנוגע לפרסום הביוגרפיה של בני הזוג פוש-בקהאם מגיע לבית המשפט הגבוה בבריטניה. ויקטוריה ודיוויד בקהאם, הספייס גירל וכוכב מנצ'סטר יונייטד, הגישו את התביעה נגד אנדרו מורטון, כותב ביוגרפיות נודע, בטענה שהפר סודיות בקשר אליהם.

בני הזוג בקהאם קראו את הביוגרפיה שכתב מורטון, בהיקף של 60 אלף מילים, והתנגדו לכ-2,500 מהם. לטענתם מורטון קיבל מידע חסוי משומר ראשם לשעבר, מארק ניבלט. לדבריהם ניבלט הפר את סעיף הסודיות בחוזה העסקתו. "זה מקרה חמור של הפרת אמונים ופריצת סודיות על ידי עובד לשעבר, ולא פחות מכך על ידי כותב והוצאת ספרים". הזוג תובע ממורטון לא לקבל מידע נוסף משומר הראש ולא לפרסם את המידע שברשותו.

מורטון טוען כי הוא לא השתמש ברוב המידע שהועבר לו על ידי שומר הראש, ושהחומרים אותם כלל בספר אינם סודיים או שכבר פורסמו מוקדם יותר. עורך דינם של מורטון והוצאת הספרים "אומרה" הביע את תקוותו כי שני הצדדים יגיעו להסכם בקרוב. הוא טען כי השופט צריך לקרוא את רוב הספר כדי שיוכל להגיע להחלטה. עורך הדין נימק את הצורך בפרסום הספר בטיעון של זכות הציבור לדעת: "הציבור צריך לדעת את האמת בנושא זה".

שומר הראש התחייב לא למסור עוד מידע, בכתב או בעל פה, לכותב הביוגרפיה. בינתיים נודע כי הזוג המפורסם מתכוון לפרסם את עלילותיו בספר משל עצמם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully