וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים

נמרוד הלפרן

3.6.2011 / 23:33

בדרכן לירידה שבועית חמישית ברציפות, נסגרו בורסות וול סטריט במגמה שלילית. מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.8% ומדד הנאסד"ק איבד 1.5%. מנכ"ל טבע ינסה לקדם שיתוף פעולה עם חברות הודיות

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה שלילית בדרכן לירידה שבועית חמישית ברציפות, על רקע התגברות החשש ממיתון חוזר של כלכלת ארה"ב לאחר שמספר המשרות שנוספו לשוק העבודה בארה"ב בחודש שעבר היה נמוך באופן ניכר מהצפוי ושיעור האבטלה עלה במפתיע לרמתו הגבוהה ביותר בשנת 2011. עם זאת, נתוני טובים מהצפוי במגזר השירותים בארה"ב והסכם בין יוון לקרן המטבע הבינ"ל לגבי המשך הסיוע הפיננסי, סיפקו תמיכה מסוימת למדדים.

מדד דאו ג`ונס ירד ב-0.8% ואיבד 2.3% בסיכום שבועי בדרכו לירידה שבועית חמישית ברציפות - רצף הירידות השבועי הממושך ביותר מאז יולי 2004. מדד 500 p&s נסוג ב-1% ואיבד בסיכום שבועי 2.3%. מאז שמדד S&P 500 הגיע לשיא של כמעט שלוש שנים ב-29 באפריל, נחתך שווי שוקי המניות בארה"ב ביותר מ-650 מיליארד דולר. מדד נאסד"ק איבד 1.5% בדרך לירידה שבועית של 2.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.03% לרמה של 3%.

54 אלף משרות נוספו לשוק התעסוקה האמריקאי בחודש מאי - הגידול המתון ביותר מאז חודש ספטמבר - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. נתון היה נמוך בשיעור ניכר מתחזיות הכלכלנים לתוספת של 165 אלף משרות. כלכלנים חתכו בימים האחרונה את תחזיותיהם לנתוני התעסוקה ב-11% בעקבות שרשרת נתוני מקרו כלכליים מאכזבים שפורסמו במהלך השבוע בארה"ב. משרד העבודה האמריקאי גם תיקן היום כלפי מטה את נתוני התעסוקה של החודשים מארס ואפריל בהיקף כולל של 39 אלף משרות.

שיעור האבטלה בארה"ב עלה בחודש שעבר ל-9.1% - רמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר - לעומת 9% באפריל. כלכלנים צפו ירידה בשיעור האבטלה לרמה של 8.9%.
עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב עלה בחודש שעבר לרמה של 54.6 נקודות לעומת 52.8 נקודות בחודש אפריל, מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו עלייה מתונה מעט יותר של המדד לרמה של 54 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על התרחבות הפעילות במגזר השירותים, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות של הפעילות.

חברת דירוג האשראי מודי'ס העריכה אתמול כי יתכן שתיאלץ לשקול הורדה של דירוג האשראי של ארה"ב במידה שלא תירשם התקדמות כלשהי בהעלאת תקרת החוב של ארה"ב בשבועות הקרובים.

"אם תקרת החוב לא תועלה ובכך תימנע ארה"ב מלהגיע לחדלות פירעון, יישמר הדירוג הנוכחי של AAA", נאמר בהודעה שפירסמה היום מודי'ס. "עם זאת, תחזית האשראי תהיה תלויה בתוצאות המשא ומתן לגבי צמצום הגירעון בתקציב".

מוד'יס, אשר מעניקה כעת תחזית דירוג אשראי יציבה לארה"ב, הוסיפה כי היעדר הסכם לגבי צמצום הגירעון תוביל ככל הנראה לתחזית דירוג אשראי שלילית לארה"ב.
מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי: ממשלת יוון התחייבה להאיץ את תוכנית ההפרטה שלה ולגייס כ-50 מיליארד יורו עד שנת 2015, נאמר בהודעה משותפת שפרסמו היום האיחוד האירופי, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) וקרן המטבע הבינ"ל (IMF).

שלושת הגופים ציינו כי ממשלת יוון צפויה לקבל את התשלום של השלב הבא בחבילת הסיוע בתחילת חודש יולי. התשלום הצפוי הוא בסך 12 מיליארד יורו (17 מיליארד דולר).

ישראליות בוול סטריט

קומברס השלימה הגשת דו"חותיה לשנת 2010. בשל פרשת הבקדייטינג אליה נקלעה לפני מספר שנים, נסחרות כעת מניות קומברס ברשימת דלי סחירות. התוצאות העסקיות השנתיות הראו שיפור במרבית הפרמטרים ובעיקר צימצום משמעותי של ההפסדים. ההכנסות השנתיות גדלו ב-5.8% לעומת שנת 2009 ל-1.62 מיליארד דולר - מעל לתחזית האנליסטים ל-1.5 מיליארד דולר.

ענקית התרופות הגנריות טבע עושה מאמץ לחדור לאחד משני השווקים הגנריים המתעוררים הגדולים שבהם נוכחותה מוגבלת, סין והודו. לפי הערכות אנליסטים, מנכ"ל טבע, שלמה ינאי, מקיים בימים אלה שיחות עם סיפלה (Cipla) ההודית בנוגע לאפשרות להקים מיזם משותף. ינאי עשוי להיפגש בשבוע הבא עם חברות הודיות נוספות כדי לקדם שיתופי פעולה.

החברה הבת בבעלות מלאה של אורביט אחזקות, אורביט מערכות תקשורת, החלה בתהליך לקראת הנפקה אפשרית בנאסד"ק. אורביט מערכות מספקת פתרונות תקשורת לוויינית ומערכות עקיבה וניהול שמע, כמו גם תקשורת לפלטפורמות אוויר, ים ויבשה ללקוחות מסחריים וצבאיים. החברה, אשר החלה את שנת 2011 בצמיחה של 18% במכירות, רוצה עתה לגייס על פי השערות בשוק כ-50 מיליון דולר. החתמים העתידים להוביל את ההנפקה בארה"ב הם RBC נידהאם ואופנהיימר.

חברת האלקטרוניקה הדואלית אורכית גייסה 27 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב שביצעה. החברה קיוותה לגייס 64 מיליון שקל - אך ביקושים נמוכים בשלבים הציבורי והמוסדי אילצו את החברה להסתפק בסכום הנמוך מ-50% מכוונתה הראשונית. כ-90% מההזמנות בשלב המוסדי (11 מיליון שקל) הוזרמו על ידי חתמי ההנפקה עצמם ועל ידי בעל עניין בחברה - יאיר שמיר (דח"צ בארוכית) שנאלץ להתפטר מתפקידו לאחר הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully