וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון חוזר בתשובה: אפליקציות מיוחדות ליהודים

מוטי לוי

3.6.2011 / 14:43

זה החל באפליקציית "האיי-סידור" שמאתרת את מיקום המתפלל ובונה עבורו את התפילה והמשיך לעזרה בהשלמת מניין ובאיתור חמץ. משתמש מורעל: פעם סחבנו רעשנים, היום הם בתוך האייפון

בשנים האחרונות דומה כי חרם הקהילה החרדית בישראל על הפלאפונים צלח. הפלאפונים, ובראשם האייפון, קלטו את המסר והחלו לחזור בתשובה. זה החל באפליקציית "האיי-סידור", המשיך באפליקציות המציעות מגוון רחב של ספרי יהדות ודת, - ונגמר בהצטופפות של ממש תחת כנפי השכינה עם אפליקציות כמו מנוע חיפוש למסעדות כשרות ובדיקת חמץ.

ברי שוורץ, מנכ"ל חברת RustyBrick בניו יורק, שהייתה הראשונה "לייהד" את האייפון הסורר של אפל, סיפר לוואלה! חדשות איך הכל התחיל. במרץ 2008, מיד עם השקת ערכת פיתוח התוכנה (SDK) של אפל שאפשרה למפתחים מחוץ לתפוח הנגוס של ג'ובס לפתח אפליקציות עצמאיות לאייפון, רצו הוא וחבריו ובלהט מסיונרי של ממש יצרו את האפליקציה היהודית הראשונה – The Siddur. ה"סידור" של שוורץ שהפך לאפליקצייה הלוהטת ביותר בתחום, מתוחכם קצת יותר מהסידור המוכר לנו. בתיאום עם ה-GPS של המכשיר, הוא מאתר את מיקומו של המתפלל, מציע לו רשימה של בתי כנסת באיזור, מספק לו את זמני התפילה בהתאם למיקומו על פני הגלובוס, ובונה עבורו את התפילה בהתאם ליום המדובר.

שוורץ, שהספיק לפתח בינתיים כ-30 אפליקציות יהודיות שונות, מודה בגילוי לב שלא מדובר בעסק מכניס יותר מדי. במקרה זה, את המניע הכספי מחליף הרצון "להחזיר לקהילה", כדבריו. לצד פיתוח אפליקציות יהודיות עוסקת חברתו של שוורץ בעסקים קצת פחות יהודיים ומכניסים יותר כמו בפיתוח אפליקציות ל-MTV ולאוניברסיטת ייל ובבנייה ובעיצוב של אתרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דומה כי חרם הקהילה החרדית בישראל על הפלאפונים צלח. הפלאפונים, ובראשם האייפון, קלטו את המסר והחלו לחזור בתשובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבי בלומנטל, חרדי ומשתמש אייפון מורעל, סיפר לוואלה! חדשות על החיים הקלים של המשתמש הדתי נושא האייפון. "המצפן המשולב באייפון עוזר מאוד ליהודים בכל מקום בעולם למצוא את כיוון התפילה, פעם היית צריך לסחוב איתך בפורים לבית הכנסת רעשן, אקדח ומגילת אסתר, היום יש לך בתוך האייפון הכל. כמו כן, הלוחות המשוכללים שנותנים זמני זריחה ושקיעה וצאת הכוכבים עוזרים מאוד".

"האייפון הוא מכשיר ייעודי ויהודי, מעבר לעובדה שכל מוצר טכנולוגי שיכול להיות בשירות ההלכה והדת ולסייע הוא דבר מבורך, אני חושש ממצב שבו אדם במקום ללכת לבית כנסת יצרף תשעה אייפונים במקומו והאייפונים יתפללו בינם לבין עצמם, שמעתי אפילו שיש אפליקצייה שמתפללת במקומך", מסכם בלומנטל בהומור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עוזר מאוד ליהודים בכל מקום בעולם למצוא את כיוון התפילה", אפליקציית Mizrach Compass/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטובת גולשי וואלה! חדשות עברנו על מאות האפליקציות היהודיות וריכזנו את המגניבות ביותר מביניהן:

MMinyan – אפליקצייה המסייעת לצרף עשרה יהודים לתפילה במניין. האפליקצייה מאפשרת למשתמש לאתר בלחיצת כפתור אחת את כל המשתמשים הנמצאים ברדיוס הקרוב למתפלל הנואש ולאותת להם שהוא מחפש עשירי להשלים לו מניין. האפליקציה הזו היא בהמלצת הרב הראשי לישראל, סתם למקרה שתהיתם.

No Chametz – ערב פסח אמנם כבר מאחורינו, אך הסיוט המתמשך של הניקיונות הותיר בנו חותם טראומטי. האפליקציה הזאת נועדה בכדי לסייע לכם להכין את הבית לפסח. יש בה אפשרות לערוך רשימת מטלות, למכור את החמץ, ולמעלה מהכל לערוך איתה את הבדיקה באמצעות נורת הפלאש של האייפון והמצלמה שלו.

Mizrach Compass – רוצים להתפלל ולא יודעים היכן נמצאת ירושלים? האפליקציה הזו תהפוך את האייפון למצפן שלכם. היא תאתר באמצעות הGPS את מיקומכם ותכוון אותכם באמצעות חץ לכותל לפי ציוני מיקומו במפה.

Tefillin Mirror – אפליקציית ה"ראי תפילין" מאפשרת למתפלל להשתמש באייפון כראי באמצעות המצלמה הקדמית שלו, ולסדר את התפילין כך שיעמוד בדיוק בין עיניו של המתפלל על ידי שלושה פסים אנכיים שחוצים את מסך האייפון במרכזו.

לאפליקציות יהודיות נוספות, כנסו ל-App Store של iTunes וחפשו Jewish.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציית No Chametz/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully