וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה לנוסעים לגרמניה: לא לצרוך ירקות טריים ומוצרי חלב

אריאל נוי

3.6.2011 / 14:20

בעקבות התפרצות חיידק האי-קולי הקטלני, משרד הבריאות קורא לנוסעים להקפיד על הנחיית הרשויות בגרמניה. חשש: אמריקאים שביקרו בהמבורג ונדבקו בחיידק יפיצו אותו ברחבי ארה"ב

משרד הבריאות המליץ היום (שישי) לנוסעים לגרמניה להקפיד על הנחיית הרשויות בגרמניה להימנע מצריכת ירקות טריים ומוצרי חלב ולהקפיד על כללי ההיגיינה. זאת בעקבות התפרצות חיידק האי-קולי בגרמניה. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי "נציגי המשרד נמצאים בקשר עם נציגי משרד הבריאות הגרמני. תוצרת חקלאית המיובאת לישראל נבדקת באופן שוטף לנוכחות חיידקים מסוג אי-קולי, ובימים אלו הבדיקות מבוצעות בהקפדה יתרה".

בתחילת השבוע פרסם המשרד הודעה, לפיה בתקופה האחרונה לא התבצע ייבוא של ירקות טריים מספרד לישראל, ובכל מקרה התוצרת הטרייה המגיעה לארץ "נבדקת בדיקות מיקרוביולוגיות". עוד נמסר ממשרד הבריאות כי שמירה על כללי היגיינה נאותים בעת טיפול בירקות ובפירות מבטיחה הגנה על בריאות הציבור.

7 מקרים זוהו בבריטניה ו-2 בארה"ב

אמש הודיעה סוכנות הבריאות הבריטית, כי שבעה מקרים ראשונים של חיידק האי-קולי זוהו ביומיים האחרונים בבריטניה. בהודעה רשמית של הסוכנות נמסר עוד כי בארגון נדהמים מהקצב המהיר של התפשטות המחלה בעולם, קצב שהינו חסר תקדים, על פי ההודעה.

בנוסף, חיידק האי-קולי התגלה גם בארה"ב, שם לקו שני בני אדם שביקרו בהמבורג בחיידק האי-קולי. השניים אינם במצב קשה, אך המומחים מזהירים כי כעת קיים חשש שהבקטריה תתפשט ברחבי ארה"ב וביבשת אמריקה.

18 בני אדם מצאו את מותם עד כה כתוצאה מהתפרצות החיידק, שזכה גם לכינוי "קדחת המלפפונים", מרביתם בגרמניה. מהסוכנות נמסר עוד כי המוטציה של החיידק כה חזקה, עד שקיים חשש שמי שנדבק יפיץ את החיידק לאנשים שיבואו עימו במגע.

לפי ההערכות, עד כה נדבקו למעלה מ-1,600 בני אדם ברחבי העולם, מרביתם בצפון גרמניה. רבים מהם חלו בצורה קשה וכאמור 18 מתו.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully