וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' רייכמן: "לא תמיד התייחסו לסמי בצורה הוגנת"

שירה גינוסר ורמי שני

3.6.2011 / 13:11

חברו של סמי עופר, פרופ' אוריאל רייכמן, ספד לאיש העסקים שהלך לעולמו הבוקר בביתו בת"א, והתייחס לביקורת שליוותה לעיתים את תרומותיו: "לא תמיד הבינו שהוא השקיע מאהבה לישראל"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, טל אנגלנדר, ערוץ 10, ארכיון. עריכה: יותם בן-דוד)

"דווקא ברגעים כאלה, עם פטירתו של סמי, קשה שלא לחשוב שלא תמיד התייחסו אליו בצורה מאוזנת והוגנת, תוך הבנה שהוא בא והשקיע בארץ ועשה הכל מאהבה למדינה", כך אמר היום (שישי) פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי הרצליה וחברו של איש העסקים סמי עופר, שנפטר הבוקר בביתו בתל אביב לאחר מאבק במחלה קשה. "הוא תרם מהתקופה של מלחמת השחרור, שם היה מפקד של ספינה ששמרה על נמל חיפה ועד העשייה בתחום התרומות בהמשך חייו", סיפר.

רייכמן הוסיף בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "יהיו רבים שיזכרו את סמי עופר בזכות ההישגים הכלכליים שלו, אבל אני אזכור אותו בראש ובראשונה בזכות האנושיות ואהבת מדינת ישראל. לא אחת הוא בא וסייע לאנשים בודדים ולקבוצות קשות יום בחברה הישראלית, וקיים קשר אישי ואנושי עם אנשים האלה. מדינת ישראל תהנה עוד שנים ארוכות מתרומותיו הגדולות למערכת הבריאות בבתי החולים איכילוב ורמב"ם, העזרה במימון תרופות שלא בסל, התרומות שימשיכו לממן את הלימודים של בוגרי השייטת וגם כאן אצלנו, בבית ספר סמי עופר לתקשורת- נזכור תמיד באיזה חום הוא התייחס לסטודנטים".

רייכמן ביקש להדגיש כי "מדובר באדם עם קסם אישי בזכות הגישה האנושית שלו. הוא התעניין בנושאים רבים מאוד ואהב לשמוע דעות שונות. שדיברת איתו הרגשת שאתה מדבר עם חבר קרוב ומה שיפה זה שהוא העביר את זה גם לילדיו וכן את הקשר המיוחד לארץ".

משפחתו של עופר מסרה עם היוודע דבר מותו, כי "סמי אהב את החיים, היה לו חוש הומור מפותח ולצחוק היה חלק גדול בכך, למרות שהוא תמיד התייחס לעסקים ברצינות. הוא היה איש מרשים ומעניין שתמיד היה נעים להיות במחיצתו. הוא היה באמת איש יוצא דופן. באמצעות ילדיו ונכדיו וברוחו של המייסד, עסקי הקבוצה יימשכו ללא שינוי, תוך שמירה על המסורת שלו, של עבודה קשה ומסירות, המהווים את המורשת הגדולה שסמי השאיר אחריו".

ארמונד לנקרי, יו"ר ועד עובדים מפעלי ים המלח, שהמפעלים היו בשליטתו של עופר, כי "מרגע כניסתו לתפקיד, סמי עופר תרם למעמדם של עובדי מפעלי ים המלח, לתושבי העיר דימונה ולכלכלתה של מדינת ישראל. ועד עובדי מפעלי ים המלח משתתף בצערה של משפחת עופר על מותו של האב".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully