וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום הצלת חיים": 4,000 חתמו על כרטיס "אדי"

אריאל נוי

3.6.2011 / 2:33

פרויקט מיוחד של סטודנטים מטעם ארגון שגרירי רוטשילד בשיתוף המרכז להשתלות ומד"א, הביא לשיעור שיא בחתימה על כרטיסי אדי, וגם לאיסוף 706 מנות דם. "רוצים להפוך זאת למסורת שנתית"

הצלחה במיזם "יום הצלת חיים": סטודנטים מארגון שגרירי רוטשילד, בשיתוף עם המרכז הלאומי להשתלות ומגן דוד אדום, איישו אתמול (חמישי) 40 עמדות ברחבי הארץ, בהן ניתן היה לחתום על כרטיסי אדי, ובחלקן אף לתרום דם. התוצאות היו מוצלחות: 4,000 בני אדם חתמו על כרטיס "אדי", המצביע על כוונת אדם לתרום את איבריו לאחר מותו, ו-706 מנות דם נאספו.

1,117 ישראלים ממתינים כיום להשתלת איברים. עם זאת, בישראל שיעור ההיענות לתרומת איברים נמוך מ-50%, שיעור הנמוך ממרבית מדינות המערב. כיום חתומים רק 10% מהישראלים על הכרטיס. על כן, החליטו הסטודנטים להפוך את נושא ההחתמה למוקד היום המיוחד. ארז רואימי, מנהל ארגון שגרירי רוטשילד, היה שבע רצון בתום הפעילות ואמר כי "אנחנו מתכוונים להפוך את 'יום הצלת חיים' למסורת שנתית, בו ייאספו כמה שיותר 'משאבי חיים' – החתמה על כרטיסי אדי, תרומות דם, ובשאיפה בשנה הבאה – גם איסוף דגימות מח עצם".

דבורה שרר, מהמרכז הלאומי להשתלות, אמרה כי "זו מהפכה חברתית באופן שלם ומוחלט - כמות כזו של חתימות על כרטיס אדי ביום אחד, או ליתר דיוק בעשר שעות של פעילות אינטנסיבית. אנחנו מברכים על היוזמה המבורכת הזו". עוד ציינה שרר כי "אני בטוחה שמיום כזה יירקמו שיתופי פעולה שימשיכו את הפעילות, וימנפו אותה לכלל עם ישראל, בכל ימות השנה".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully