וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לחופשה ותוהים מה לעשות עם הכלב? קבלו מספר אופציות

אביה פרי

9.6.2011 / 10:24

בימים אלו, ימי חג וחופשות קיץ, רבים מבעלי כלבים מתחבטים בשאלה מה לעשות עם ההולך על ארבע האהוב שלהם. קבלו מספר אופציות על יתרונותיהן וחסרונותיהן, רק הימנעו בכל מחיר מנטישה!

הקיץ מגיע ואיתו הטיסות והחופשות של כולנו. מוותרים על הטיול כי צריך לשמור על הכלבלב? משאירים את הכלב אצל סבתא ומנושלים מהירושה? מבקשים מהחתול שישמור על הכלב? לא מומלץ! יש אופציות טובות הרבה יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשכלב נשאר בסביבתו נמנע ממנו סטרס הכרוך במעבר. שפיץ יפני על שטיח סלון ביתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוג/קט סיטר

לחלק מבעלי החיים, היציאה מן הטריטוריה הביתית עשויה להיות טראומתית ולא נעימה. חתולים למשל, יעדיפו ללא כל ספק את שירותיו של אדם שיכנס אליהם פעם או פעמיים ביום על פני אירוח בטריטוריה אחרת, נוחה ומלאת תשומת לב ככל שתהיה.
הדוג/קט סיטר שלכם יקבל מפתח הביתה, ותמורת תשלום יטפל בבעל החיים – טיולים, ניקוי ארגז חול, האכלה, מתן יחס וכו'.

יתרונות – לא נשברת השגרה, בעל החיים נשאר בבית שלו מבלי הסטרס הכרוך במעבר זמני. נוסף על כך, לאילו מאיתנו החוששים מפורצים – הדוג/קט סיטר ידאג לתנועה בבית כך שהוא לא יעמוד ריק, חשוך ומזמין גנבים.
חסרונות – אדם שהוא לעיתים זר מקבל מפתח לביתכם. שימו לב שזהו אדם אמין שאפשר לסמוך עליו, חסרון נוסף הוא מספר השעות אותן בעל החיים שלכם יבלה לבד. ברוב המקרים, גדול יותר מאשר בשאר האופציות.
המחירים המקובלים משתנים בהתאם למספר שעות העבודה, סוג הטיפול בבעל החיים והמאמץ הכרוך בכך (נסיעות/לא וכו')
טיפ - השתדלו לשכור שירותיו של מישהו שאתם מכירים, עם עדיפות לכך שגם בעל החיים שלכם מכיר אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לכלבים מפונקים השהייה בפנסיון עלולה להיות טראומתית. פינצ'רית בכלוב פנסיון./מערכת וואלה!, צילום מסך

פנסיון

פנסיונים רבים ברחבי הארץ מציעים את שירותיהם לבעלי החיים שלכם בזמן חופשה. תמורת 50 עד 80 שקלים בממוצע ליום (עם אפשרות להתחשבות בחופשות ארוכות) תוכלו לשכן את בעל החיים שלכם בפנסיון שיספק לו מזון (שאתם מביאים), מים, טיולים במידת הצורך והשגחה.
למעשה אתם מפקידים את החיה שלכם אצל אדם זר יחד עם עוד חיות במצב דומה.
יתרונות – את רוב הפנסיונים מנהלים אנשים מקצועיים שיש להם ידע ויכולת להשגיח על בעל החיים במהלך היום, במידה ואתם מביאים לפנסיון כלב שהוא חברותי לכלבים אחרים; הוא יוכל ליהנות מחברה ומשחקים.
חסרונות – בעל חיים מפונק וביתי יתקשה להתרגל לתנאי כלובים המוצעים ברוב הפנסיונים, והוא אף עשוי לחוות את הפנסיון כטראומתי מאוד בשל הרעש, הריחות והמראות החדשים השונים מהטריטוריה ומהבית שלו, ללא הבעלים.
טיפ - וודאו שכל שאר החיות בפנסיון מחוסנות בכל החיסונים לפני שאתם מחליטים לשים בו את בעל החיים שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחס אישי ופרטי יותר בביתו של בעל העסק. כלבים בפנסיון ביתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פנסיון ביתי

פנסיון ביתי לוקח את בעל החיים שלכם לבית הפרטי של בעל העסק, ועל כן היחס הוא אישי ופרטי יותר. בנוסף החיה תוכל להישאר בתנאים ביתיים ובהשגחה צמודה של בני הבית.
המחירים אמנם יקרים יותר ונעים באיזור 70 עד 100 שקלים בממוצע ליום אך לפחות תדעו שבכל מזג אוויר חייתכם מוגנת וסגורה בתוך בית.
יתרונות – יחס אישי וצמוד, תנאים ביתיים, כמות קטנה ומוגבלת של כלבים באירוח. אין סכנה של "הבלעות" בתוך כמות גדולה מדי של חיות או של הדבקות במחלות נפוצות בפנסיונים כגון שעלת המכלאות.
חסרונות – המחיר בדרך כלל יקר יותר ועשוי להקשות בחופשות ארוכות, מעבר של טריטוריה לחיה כמו חתול עשוי להיות קשה ולעורר ניסיונות בריחה. בנוסף, מכיוון שפנסיון ביתי הוא לא תמיד "עסק אמיתי" ברוב המקרים אין ביטוחו ו/או ביטחון ששום דבר לא יקרה (בריחה/נשיכה וכו'..)
טיפ - נסו לבחור פנסיון ביתי שקיבלתם עליו המלצה/שאתם מכירים, שימו לב שבעל הפנסיון הוא אדם מקצועי עם ידע וניסיון ולא מנסה רק לעשות קצת כסף קל מהצד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צירוף הכלב לחופשה מחזק את הקשר עמו וחושף אותו למקומות ופעילויות אחרים. כלב על שפת הכנרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

צירוף לחופשה

כיום במקומות רבים מאפשרים הגעה של בעל החיים (בעיקר כלבים) לחופשות. צימרים לרוב לא יעשו בעיות, כמו כן טיולים ספונטניים באוהלים עשויים להיות חווייתיים אף יותר אם תצרפו גם את הכלב. טיסות גם הן אפשריות במידה ואתם טסים לתקופה ארוכה מאוד או לתמיד, אך אין בהן שום צורך והן מהוות סבל מיותר בכל סוג אחר של טיול. כמו כן רוב המלונות לא יאפשרו כניסת חיות.
יתרונות – לא צריך להפקיד בידי אף אחד אחר את הטיפול ואת האחריות, חיזוק הקשר וחשיפת הכלב למקומות ופעילויות חדשות.
חסרונות – לא אפשרי לכל בעלי החיים, בעיקר מתאים לכלבים. לפעמים חלק מהעניין בחופשה הוא התנערות ממחויבויות ואחריות – שחלק מהן, עם כל האהבה, הוא בעל חיים בבית.

טיפ - במידה ואתם מביאים כלב, וודאו שבעל המקום מודע להגעתו. במידה ואתם מגיעים עם כלב גדול יש מקום לציין זאת. כמו כן בקשו לדעת אם יש בעל חיים נוסף שמתארח והיערכו בהתאם. לחופשה על שפת הים, ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של וואלה! בעלי חיים ממליץ מה לעשות עם הכלב בים.

זכרו תמיד - יש פתרונות! נטישה היא בשום אופן אינה הדרך. מומלץ להכין רשימה למקרה חירום הכוללת את מספר הטלפון במרפאה, נייד של הווטרינר המטפל, מספר החנות ממנה אתם רוכשים מזון (סוג המזון) וכמובן מספר הנייד שלכם ושל איש קשר למקרה שאינכם בארץ וזמינים.

חופשה נעימה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully