וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרחיש האימים של וילנאי: "אלף טילים בכל יום"

אורה קורן

2.6.2011 / 18:24

הממשלה החליטה לבצע תרגיל היערכות לתרחיש הקיצוני ביותר במלחמה עתידית. לפי התרחיש, מלבד מטרות בריכוזי אוכלוסייה, הטילים יפגעו גם במאגרי הגז והדלק של ישראל

כ-70 נציגי תעשיות נפגשו היום (חמישי) עם מתן וילנאי במסגרת הכנה לתרגיל פיקוד העורף הארצי המתוכנן לחודש הבא, "נקודת מפנה 5". וילנאי הבהיר, כי הממשלה החליטה לבצע תרגיל היערכות לתרחיש הקיצוני ביותר האפשרי, בו ישוגרו לעבר ישראל מטחים של אלף טילים ביום במשך חודש שלם, כולל לעבר מרכז תל אביב. אתרים נוספים שיהיו יעד לטילים הם מאגרי הגז והדלק של ישראל.

וילנאי הציג את הצעתו להיערכות התעשייה למצב מלחמה ממושכת מסוג זה, ולמעשה הציע להחיל על כל המפעלים בארץ את הנהלים של מפעלים בקו העימות. בכלל זה מינוי נציג אחראי להגנת העורף, הגדרת עובדים חיוניים שחייבים להגיע למפעל גם במצב מלחמה, ואלה יקבלו פטור ממילואים. כמו כן תכין התעשייה תיעדוף מוצרי יבוא ויצוא כדי למנוע קריסה של חברה ונהלי חירום של כניסה למקלטים ועבודה תחת מטח טילים.

תרגיל העורף ביוני יכלול צפירה בבוקר ובערב ותרגול כולל של בתי חולים וגופים נוספים.

בנוסף מקדם וילנאי הסדר בין המפעלים לרשויות, לפיו עובדים שאינם חיוניים למפעל ולא מתגייסים לצה"ל יתנדבו בזמן חירום בעיר בה המפעל ממוקם, לאחר שהמתנדבים יעברו הכשרה בפיקוד העורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully