וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלויה מאמריקה: ארה"ב, אבו מאזן והנכבה

דרור אידר

2.6.2011 / 9:52

ארה"ב סוערת. מזג האוויר מתעתע. גשם בכל מקום וערפל. שיחת היום. הגעתי לווירג'יניה המערבית, לעיירה מנומנמת בשם ווילינג היושבת לגדת נהר אוהיו. במאה ה-19 העיר היתה מרכז עירוני חשוב וכיום לא מונה יותר מ-30 אלף תושבים. ובכל זאת, יש להם תזמורת סימפונית מפורסמת משלהם.

באמצע המאה ה-19 הגיעו למקום יהודים מגרמניה ופיתחו את חיי המסחר. מעט מאוד נותר מהם. ביתו של תעשיין טבק יהודי בשם בלוך שהתעשר מייצור טבק ללעיסה משמש כיום בית לאנשים מבוגרים. היכן המשפחה, אני שואל את מארחתי? אה, הם המירו את דתם והפכו לפרסביטריאנים. מעניין. אגב, גם אני פרסביטריאנית, אומרת המארחת שפעילה בעיקר בבית הכנסת היהודי. אמריקה.

בכל מקום יש עקבות של הילידים המקוריים של אמריקה, האינדיאנים. אני נזכר בווינטו החכם וביד הנפץ, גיבוריו של קארל מאי. וגם במוהיקני האחרון של קופר, "לונג קרבין". אבל הספרים האלה שירתו יותר את הקולוניאליזם הלבן שמחק לגמרי את האינדיאנים ותרבותם. דבר לא נותר מהם זולת שמות. הרבה שמות. גלגלו על הלשון את השמות המוכרים לכם ותגלו שרבים מהם מקורם בשבטי האינדיאנים שהיו ואינם.

הקולוניאליזם הלבן באמריקה, כמו הקולוניאליזם האירופי באפריקה ובמזרח התיכון, הוליד את נקיפות המצפון של המערב המנסה לטהר את עצמו על חשבונה של מדינת היהודים. שהרי, כידוע, היהודים הם קולוניאליסטים שהגיעו לארץ לא להם ופגשו אוכלוסייה שהיתה מעורה במקום אלפי שנים, מאז היבוסי והגרגשי הזכורים לא לטוב. השקרים האלה התבססו על קרקע נוחה, שכן המערב חיפש לכפר על מעשיו והיהודים הם שעיר נוח להשליך עליו את עוונות אבותיהם ולהשליכו - כלומר, להשליכנו - לעזאזל.

שקר ה"נכבה"

כן, זה פרק עצוב בעברנו, נאנחת המארחת הטובה ומצביעה על הצוק שבו, לפי האגדה, קפץ אחד מגיבורי הלבנים בעת שנס על נפשו מפני האינדיאנים. אתם מבינים? כך מתבסס שקר ה"נכבה". כך יכול היה אבו מאזן לשכתב את ההיסטוריה במאמרו ב"ניו יורק טיימס". אבל הוא לא צריך לעשות זאת; אלו מעשים שביום יום באקדמיה ובתקשורת הישראלית, המקבלות כמובן מאליו את תעשיית השקרים הזאת.

אבו מאזן הציג במאמרו מצג שווא, נוח מאוד לחבר'ה של תומס פרידמן, המתמוגגים מ"מתינותו" של האיש. אתייחס רק לסעיף ממאמרו המדבר על הצעת החלוקה מ-1947.

הנה שני סעיפים מהאמנה הלאומית הפלשתינית שעד כה לא שונתה באופן חוקי, והיא עדיין המסמך המחייב את אבו מאזן: "חלוקת פלסטין משנת 1947 והקמת ישראל בטלות מיסודן, ללא קשר לזמן שחלף..." (סעיף 19). "...טענות הקשר ההיסטורי או הרוחני של היהודים לפלסטין אינן עולות בקנה אחד עם אמיתות ההיסטוריה..." (סעיף 20).

כן, זו האמנה הלאומית של הפרטנרים ה"מתונים" שלנו, שמצליחים לשלוט רק בזכות כידוניו של צבא הקולוניאליסטים היהודי. המאמר של אבו מאזן מצטרף לסידרת שקרים ארוכה שהפלשתינים התמחו בהם, ומשום כך הספרון שהוציאה תנועת "אם תרצו" המפריך את טענות ה"נכבה" הוא מעשה חשוב ביותר. כי האמת ההיסטורית מבססת את זכותנו על הארץ ומפריכה את תעשיית השקרים הערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully