וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בוול סטריט: דאו ג'ונס יורד ב-1.7%

ואדים סבידרסקי

1.6.2011 / 23:24

בשל נתוני מקרו מאכזבים התגברו ירידות השערים במשך היום. קומברס בדרך לרשימה הראשית בנאסד"ק: השלימה דיווח בגין שנת 2010 - ההפסד הנקי הצטמצם ב-50%; נוקיה מאבדת 4.7%

המסחר בוול סטריט נפתח היום בירידות שערים קלות אשר התגברו בהמשך בהתאם לזרימת דיווחי מקרו מאכזבים הן משוק התעסוקה והן מהמגזר התעשייתי הממשיך להפגין חולשה זה החודש השני ברציפות. מדד דאו ג'ונס יורד ב-1.7%, מדד S&P 500 מאבד 1.6% גם הוא ומדד נאסד"ק משיל ב-1.45%.

בזירת המקרו האמריקאית, התפרסם מדד ISM למגזר התעשייה בחודש מאי והצביע על הרעה נוספת. המדד הסתכם בכ-53.5 נקודות האחוז כאשר קונסנזוס הכלכלנים אומנם צפה ירידה נוספת אך בשיעור מתון יותר ל-57.5 נקודות האחוז בלבד. גם בחודש אפריל ירד המדד והסתכם ב-60.4 נקודות האחוז. מדד זה מאחד את חוות הדעת מ-300 תאגידים תעשייתים ברחבי ארה"ב על מצב התעסוקה, ייצור, הזמנות חדשות ועוד.

שוק התעסוקה האמריקאי רשם שיפור מתון מהצפוי במאי, לפי סקר התעסוקה של חברת ADP שהתפרסם היום. מספר המועסקים בארה"ב צמח במאי ב-38 אלף, העלייה המתונה ביותר מאז ספטמבר האחרון, ונמוכה בהרבה מתחזיות הכלכלנים לצמיחה של 175 אלף במספר המועסקים. באפריל נרשמה עלייה של 177 אלף במספר המועסקים.

בנוסף, יתפרסם דו"ח מסירות כלי רכב חדשים בארה"ב בחודש מאי. נתון זה צפי להיות מושפע משיבושי הספקת חלפים מיפן כהשלכה נמשכת מאירועי צונאמי, כך שסך המסירות צפויות לרדת ל-9.7 מיליון כלי רכב בהשוואה ל-10.1 מיליון בחודש אפריל.

מניית נוקיה ממשיכה ליפול היום בחדות בוול סטריט ובאירופה, לאחר שמספר אנליסטים, בהם כלכלני גולדמן סאקס הורידו את המלצותיהם למניית החברה והפחיתו את תחזיות הרווח שלהם בשל החשש שהחברה תתקשה לבלום את הירידה בנתח השוק שלה. כל זאת לאחר שענקית הסלולר הפינית הזהירה כי הכנסותיה ברבעון השני יהיו נמוכות בשיעור ניכר מהתחזיות בשל נפילה במכירותיה ובמחירי המכשירים. נוקיה מסרה כי אינה יכולה עוד לספק תחזית רווח שנתית בשל השינויים במגמות שוק מכשירי הסלולר.

הערכה: ב-2013 תזכה נוקיה לעדנה מחודשת

לאור הירידה התלולה במיוחד של הפעילות העסקית ממערכת ההפעלה סימביאן, במריל לינץ' חותכים את הרווח למניה של נוקיה ל-2011 ב-52% ול-2012 ב-41%. ואולם, לדעת האנליסטים של מריל לינץ' טל ליאני ואנדרו גריפין, ב-2013 תזכה החברה לעדנה מחודשת בעקבות ההשקה המיוחלת של ה-Windows Phone והעלייה במחירי המכשירים שתחל כבר ב-2012.

קומברס עושה את דרכה בחזרה להיסחר ברשימה הרגילה בנאסד"ק כאשר היא משלימה הגשת דיווחים כספיים. בעבר, בשל עיקובים בדיווח, עברו מניות החברה להיסחר ברשימת הפינק שיט של נאסד"ק. בשנת 2010, הכנסות החברה הסתכמו ב-1.63 מיליארד דולר, גידול של 5.8% בהשוואה לשנה מקבילה.ההפסד הנקי הלא מתואם על בסיס GAAP, הצטמצם ב-51% בהשוואה לשנה אשתקד והסתכם ב-132 מיליון דולר.

קליקסופטוור, ספקית פתרונות ניהול כוח אדם ואופטימיזציה של מערכי שירות, הודיעה היום כי gizmoהאוסטרלית בחרה בפתרון התוכנה כשירות (SaaS) במחשוב ענן של קליקסופטוור. טכנולוגיה זו צפויה לשפר את הפרודוקטיביות ואת רמת השירות ללקוחותיה של גיזמו.

דרמה בהנפקת חברת האלקטרוניקה הדואלית, אורכית, מאיר שמיר, שכיהן עד לאתמול כדח"צ בחברה, נאלץ להתפטר מהדירקטוריון לאחר שהזמין אג"ח בהיקף של כ-3.5 מיליון שקל (30%) דרך חברת קטליסט פרייווט אקוויטי, שבה הוא מנהל ודירקטור. אתמול פורסם ב-TheMarker כי בנוסף לשמיר, מי שהזרימו את מירב הביקושים בהנפקה היו החתמים, ובהם כלל חיתום שהובילה את ההנפקה ומיטב חיתום, שנאלצו לרכוש כשני שלישים מתוך כלל איגרות החוב.

אורביט מערכות תקשורת, החלה בתהליך לקראת הנפקה אפשרית בנאסד”ק. החברה מספקת פתרונות תקשורת לווינית ומערכות עקיבה וניהול שמע, כמו גם תקשורת לפלטפורמות אוויר, ים ויבשה ללקוחות מסחריים וצבאיים ומתכוונת לגייס על פי השערות בשוק כ-50 מיליון דולר. החתמים העתידים להוביל את ההנפקה בארה"ב הם RBC נידהאם ואופנהיימר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully