וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ירושלים בכנסת: "עיר הנצח שייכת לעם הנצח"

1.6.2011 / 12:46

חברי הכנסת ציינו את יום ירושלים בסדרת נאומים במשכן. ראש הממשלה נתניהו אמר כי תימשך הבנייה בבירה, ואילו יו"ר האופוזיציה לבני טענה כי בנושא זה "עלינו להיות מאוחדים"

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בכנסת לרגל ציון יום ירושלים. לדבריו, "18 מכם נולדתם אחרי מלחמת ששת הימים, עוד 54 מכם היו ילדים קטנים, פחות מגיל 10, כשירושלים שוחררה ואוחדה. פירוש הדבר הוא שכמו רבים בעם ישראל, רבים מכם אינכם יכולים לזכור כיצד נראתה ירושלים המחולקת. זו הייתה עיר מצומקת, עיר חנוקה ועיר שקפאה על שמריה. הדבר הזה השתנה ב-1967, ומאז ששת הימים בהם אוחדה ירושלים - היא נושמת, פורחת. החזרת אחדותה נתנה לה את תנופת התפתחותה".

נתניהו המשיך ואמר כי "אנחנו יודעים שעיר הנצח שייכת לעם הנצח. אנחנו רוצים לשמור על אחדותה של ירושלים, כי היא לא רק ירושלים של אתמול אלא גם ירושלים של המחר. אנחנו נבחנים בפעולות שאנחנו עושים לטובת פיתוחה של ירושלים. קיימנו ישיבת ממשלה בעיר דוד, ואחד הדברים המרשימים ביותר שראיתי שם זה התנופה הגדולה. משהו באמת מתרחש בירושלים".

ראש הממשלה התייחס לפרויקט הרכבת הקלה והרכבת המהירה לתל אביב. בתגובה קרא לעברו ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי): "זה לא תחליף לבנייה". נתניהו השיב: "זה לא תחליף לבנייה. בונים ונבנה עוד הרבה". ח"כ יואל חסון (קדימה) הוסיף בציניות: "ממש בונה ירושלים".

"לא להפוך את ירושלים לסיסמת בחירות"

כאשר יו"ר האופוזיציה ציפי לבני עלתה לנאום, קרא יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון: "עכשיו נראה אם יש הבדלים (בעמדותיהם של נתניהו ולבני – פ"ו)". לבני השיבה: "בעניין של ירושלים אנחנו צריכים להיות כולנו מאוחדים".

לבני הוסיפה כי "ירושלים היא חלק מהעבר, ההווה והעתיד של עם ישראל כולו, לא רק של חלקו. כי אין ואסור לייצר חלוקה או דרגות שונות לאהבת ירושלים, במיוחד בעת שיש מי שמצרף סימני שאלה סביב ירושלים כבירת ישראל. סימני שאלה שגדלים דווקא מול ריבוי ההתייחסויות אליה. אסור ולא ניתן להפוך את ירושלים, סמל העם היהודי לדורותיו, לסיסמת בחירות".

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין קרא לערוך "חשבון נפש מקיף ביחס לירושלים" ושב על קריאתו "לשמור על כל חלקי הבירה". עם זאת, הקדיש ריבלין חלק נרחב מדבריו לביקורת על הזנחת חלקיה המזרחיים של העיר. הוא אמר כי "בנינו את עיר דוד, אך מה עשינו למען ראס אל-עמוד? מה עשינו למען הילדים המתגוררים במזרח ירושלים ואינם מוצאים שום מסגרת חינוכית שתקלוט אותם? מה עשינו למען שירותי הדואר במזרח העיר שאינם מתפקדים? למען מאות רחובות שאין להם שירותי אשפה?". ריבלין הוסיף: "התעלמנו ממחנות פליטים בתוככי ירושלים, לא שיתפנו אותם ברווחה ובצמיחה הכלכלית שהייתה מנת חלקם של אחרים; האם כך נוהגת מדינה ריבונית? האם כך מתנהלת עיר אחת?".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully