וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד יום ירושלים: צעדה משייח ג'ראח לכותל

מוטי לוי

1.6.2011 / 6:00

מארגני האירוע, בו צפויים להשתתף עשרות אלפי בני אדם, טוענים כי התחלת הצעדה בסמוך לשייח' ג'ראח אינה פרובוקציה מכוונת נגד תושבי השכונה אלא "ציון אחדותה של העיר ירושלים"

במסגרת אירועי יום ירושלים שנערכים בסימן שחרור מזרח ירושלים והעיר העתיקה במהלך מלחמת ששת הימים, יתקיים היום (רביעי) אירוע "ריקודגלים" במסגרתו יצעדו עשרות אלפי צעירים וצעירות מהציבור הדתי מאזור שכונת שייח' ג'ראח במזרח העיר ירושלים לכיוון הכותל המערבי.

הצעדה, שיצאה בשנים קודמות אל הכותל מרחוב המלך ג'ורג' דרך רחוב יפו, הועברה הפעם ממסלולה לפי דרישתה של עיריית ירושלים שמנעה את קיומה בתוואי הרגיל בכדי שלא להשבית את פעילותה של הרכבת הקלה שפסיה עוברים ברחוב יפו. לפי פשרה שהושגה בשבוע שעבר בבג"ץ, תצא הצעדה משני מוקדים: המוקד הראשון, שישמש מקום התכנסות לגברים, הוא מגרש הספורט הממוקם על יד בניין המטה הארצי של משטרת ישראל בקריית הממשלה והמוקד השני, בו יתכנסו הנשים, הוא סוף רחוב סנט ג'ורג' על יד בית המלון עץ הזית. בשני המוקדים יתקיימו הרקדות המוניות עם דגלי ישראל כשבסיומן יצאו המשתתפים בצעדה לעבר הכותל המערבי. בכותל תתקיים עצרת חג מרכזית במהלכה יישמעו נאומים תתקיים הרקדה המונית לכבוד החג.

אנשי עמותת "עם כלביא" המארגנת את האירוע מזה שנים, הסבירו בשיחה עם וואלה! חדשות את הסיבה לבחירה לקיים את הצעדה דרך שייח' ג'ארח: "כל עניין יום ירושלים הוא בציון אחדותה של העיר ירושלים. האירוע בא לציין את האחדות של מערב ושל מזרח". עם זאת, הוסיפו המארגנים כי מוקדי היציאה לכיוון הכותל באזור שייח' ג'ראח אינם נמצאים בליבה של השכונה וכי אין בכוונתם לעורר פרובוקציה: "אנחנו באים לשמוח ולרקוד ולא בכדי להתחכך בתושבים המקומיים", אמרו המארגנים.

במקרה של מחאות מצד ארגוני שמאל על מיקום הצעדה, אמרו המארגנים כי הנחו את המשתתפים שלא להיגרר להיתקלויות וכי בכוונתם להותיר את הטיפול בידי משטרת ישראל. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר, כי לפי הערכות המשטרה, עתידים להשתתף באירוע בין 30 ל-40 אלף בני אדם וכי הוא יאובטח על ידי למעלה מ-2,000 שוטרים. עוד נמסר מהמשטרה כי נכון לעכשיו לא ידוע על כוונות של ארגוני שמאל לקיים מחאות במוקדי פתיחת האירוע.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully