וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים במרכז הארץ יעבדו היום במתכונת שבת

אריאל נוי

1.6.2011 / 7:00

בית הדין לעבודה צפוי לדון היום בהוצאת צווי מניעה לרופאים, אך בינתיים העיצומים עדיין נמשכים: בתי החולים במרכז הארץ יעבדו היום במתכונת שבת, ויקיימו רק ניתוחים דחופים

שביתת הרופאים נמשכת מזה כחודשיים, וסופה לא נראה באופק: בתי החולים במרכז הארץ יושבתו היום (רביעי) ויעבדו במתכונת שבת. בתי החולים השובתים הם: בית החולים שיבא בתל השומר, המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, בית החולים בילינסון בפתח תקווה, בית החולים וולפסון בחולון, בית החולים אסף הרופא בצריפין, בית החולים מאיר בכפר סבא וכן המרכזים הרפואיים שלוותא, גהה, בית רבקה, בית לוינשטיין, פרדסיה לב השרון, מרכז גריאטרי נתניה ואברבנאל. בשל השביתה יתקיימו בבתי החולים רק ניתוחים דחופים ומצילי חיים.

השביתה מתקיימת היום על רקע פניית משרד האוצר לבית הדין לעבודה בתל אביב אמש, בבקשה לחייב את ההסתדרות הרפואית להפסיק באופן מיידי את העיצומים וההשבתות.

בפנייה לבית הדין הוצעו להסתדרות הרפואית שתי דרכים חלופיות לפתרון המשבר: האחת, "משא ומתן אינטנסיבי בתום לב ובנפש חפצה לחתימה על הסכם קיבוצי בעניינים שהינם נושאים להסכם קיבוצי". השנייה היא "כי אם ההסתדרות סבורה שהמו"מ הגיע למבוי סתום, המדינה מציעה כי הצדדים יפנו בהסכמה לבוררות אשר תנוהל על ידי שלושה בוררים שיסוכמו על ידי הצדדים בתוך פרק זמן קצר ביותר לגבי עניינים שהינם נושאים להסכם קיבוצי במתווה כמו זה שנקבע בהסכם הבוררות משנת 2000".

"במקום משא ומתן - פנו לבית המשפט"

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר אמש לוואלה! חדשות, כי "לפני יותר מחודשיים הכרזנו על סכסוך עבודה. זאת לאחר שאנחנו כבר שמונה חודשים במהלך של משא ומתן עם האוצר. במקום לנהל משא ומתן בתום לב, באוצר החליטו לפנות לבית הדין לעבודה. לא נשאר לנו אלא להצטער על כך. אנחנו לומדים את הפנייה ונתייצב לדיון בבית הדין".

הדיון בבית הדין לעבודה בתל אביב צפוי להיערך היום בשעות הצהריים. הרופאים מאיימים כי החל מחודש יולי הם יחלו לעבוד רק לפי התקנים ולא מעבר לכך. משמעות הדבר היא החרפת השביתה - פחות רופאים במשמרות ואי ביצוע תורניות על ידי רופאים מומחים.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully