וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה בקרליין: "מכניסים רובוטים במקום עובדים"

רמי שני

31.5.2011 / 22:30

עובדי קרליין בירוחם שובתים מזה שלושה שבועות ומקיימים משמרות במפעל בטענה שההנהלה מנסה לפטר את מחציתם: "אין לנו לאן ללכת, חוסכים על הגב שלנו". ההנהלה: "מקווים להגיע להסדר"

עובדי מפעל 'קרליין' בירוחם מקיימים עיצומים מזה שלושה שבועות, במחאה על מה שהם מגדירים 'ניהול כוחני' מצד מנהל המפעל. העובדים השביתו את הוצאת הסחורה המוכנה, והם מקיימים משמרות בתוך המפעל כדי לסכל את הצעדים שמתכננת ההנהלה.

"המנהל פוגע בנו בכל דרך אפשרית", אמרה דבורה פרץ, חברת ועד העובדים. "יש כאן 250 מועסקים. לפחות מחצית מהם עלולים להיות מפוטרים כי המנהל עושה צעדי ייעול לכאורה ומביא רובוטים, שיעבדו במקום האנשים. הוא מנסה לחסוך בעלויות על הגב של העובדים, ואנחנו לא ניתן לו לעשות את זה".

"למנהל המפעל יש עבר של עימותים עם עובדים ועם ההסתדרות" סיפר יוסי הובר, יושב ראש ההסתדרות במרחב הנגב, "הוא הגיע לכאן והתחיל לפגוע בעובדים. הוא ביטל את הוותק ומפטר עובדים אחרי שלוש שנים. מנייד עובדים לאן שהוא רוצה בלי להיוועץ בוועד. נוקט בכל מיני צעדים כמו הצרת צעדיו של ועד העובדים וניסיון למנוע ממנו אפשרות לפעול".

"סכנה ממשית של פיטורין"

סכסוך העובדים נידון גם בבית הדין לעבודה בבאר שבע. היום (שלישי) קבע בית המשפט כי העובדים אינם יכולים לשבש את העבודה במפעל ובתגובה, החליטו העובדים למנוע הוצאה של סחורה מהמפעל. "אנחנו בסכנה ממשית של פיטורין ואין לנו לאן ללכת" הבהירה פרץ, "המפעל הזה הוא ליבת הנגב. אין בעיר יותר מדי מקומות עבודה ואנחנו לא נאפשר מצבים כאלה". לפרץ חמישה ילדים והיא עובדת במפעל בירוחם מזה 25 שנים. "יש מקרים ששני בני זוג עובדים במפעל. אם הם יפוטרו, זה יהיה הסוף שלהם".

תמי גוטליב, מנכ"לית חברת אמיליה, בעלת השליטה בזהר קוסמטיקס (לשעבר קרליין) מסרה בתגובה: "אנחנו מקיימים מערכת יחסים והידברות עם העובדים ומקיימים גם קשר עם ההסתדרות. לעיתים אנחנו צריכים לעשות את זה גם בבית המשפט. אנחנו מצרים על כך שהעובדים משביתים את העבודה במפעל בניגוד לצו שניתן הבוקר בבית הדין לעבודה בבאר שבע. אנחנו מדברים עם העובדים ומקווים להגיע איתם להסדרים שיאפשרו את המשך פעילות המפעל, לרווחת המפעל ולציבור העובדים".

לפניות לכתב: ramishani@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully