וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש הקטן? "לקצר חופשת הקיץ בכמה שבועות"

31.5.2011 / 20:22

שמואל סלבין, שעמד בראש הוועדה לשינוי מבנה שנת הלימודים, מאמין שקיצור החופש הגדול בשבוע אחד בלבד פשוט אינו מספיק: "אמליץ לשר החינוך לכנס ועדה נוספת לקיצור שנת הלימודים"

דניאל בוק

(עריכה: גדי וינסטוק, צילום: דניאל בוק)

מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שמואל סלבין, שעמד בראש הוועדה הציבורית לבחינת מבנה שנת הלימודים, ימליץ לשר החינוך לקצר את החופש הגדול בחודש, ולא להסתפק בקיצור בן שבוע עליו הוחלט היום (שלישי). "הוועדה הוקמה על מנת לפתור בעיות במבנה שנת הלימודים, אך לא הצליחה לפתור את כולן. כל המחקרים מראים שחופש גדול של שמונה תשעה שבועות גורם נזק גדול לילדים ומקשה עליהם לחזור ללימודים בצורה סדירה", אמר סלבין לוואלה! חדשות.

"ילדים משכבות חלשות שההורים לא מאתגרים אותם בחופש – תהליך החזרה שלהם ללימודים ארוך ואיטי, ולכן במקום שנחזק את החלשים – החלשים נחלשים יותר", אמר סלבין. "בעצם כל מי שהוא הורה לילדים יודע שבחלוף כמה שבועות – בחופש הילדים מתחילים לטפס על הקירות".

"מבחינתי, היה עדיף לקצר את החופש הגדול במספר שבועות, וקיבלתי על כך הסכמה עקרונית מצד ארגוני המורים תמורת פיצוי כספי על ימי עבודה. משרד האוצר מצדו לא הסכים לתקצב את הנושא, בטענה שהוא אינו עומד בראש סדר העדיפויות שלו, ולכן היוזמה בוטלה. אני אמליץ לשר החינוך לכנס ועדה נוספת לקיצור שנת הלימודים", סיכם סלבין.

שנת הלימודים תיפתח ב-26 באוגוסט

משרד החינוך החליט באופן סופי כי חופשת הקיץ תקוצר בשבוע ופתיחת שנת הלימודים הקרובה תוקדם ל-26 באוגוסט במקום התאריך הקבוע ב-1 בספטמבר. זאת בהתאם להמלצות הוועדה הציבורית שעסקה בבחינה מחודשת של מבנה שנת הלימודים והחופשות כפי עולה מחוזר מנכ"ל של המשרד.

על פי החוזר, שאמור להיות מופץ באופן רשמי למנהלי בתי הספר מחר, מועד תחילת החופש הגדול יישאר ללא שינוי - 1 ביולי בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ו-21 ביוני בבתי הספר התיכוניים.


למרות קיצור החופש הגדול, סך ימי החופשה בשנת הלימודים הבאה לא יפחת, משום שהתלמידים יקבלו ימי חופש חדשים במהלך השנה: בין יום הכיפורים לסוכות יישארו התלמידים ב"גשר" של שלושה ימי חופש. כמו כן, לחופשת החנוכה יתווסף יום אחד וכן לחופשת הפסח.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully