וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לבית הדין: להוציא צווי מניעה לרופאים

אריאל נוי

31.5.2011 / 19:43

יותר מחודשיים לאחר שהחלו הרופאים בעיצומים, מימשה המדינה את האיום ופנתה לבית המשפט בבקשה לחייב את ההסתדרות הרפואית להפסיק בשביתות. "ההסתדרות משתמשת בכוחה לרעה", נכתב בפנייה

דניאל בוק

(צילום: צילום: דניאל בוק. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

משרד האוצר פנתה הערב (שלישי) לבית הדין לעבודה בתל אביב בבקשה לחייב את ההסתדרות הרפואית להפסיק באופן מיידי את העיצומים וההשבתות. זאת בעקבות צעדי המחאה שבהם נוקטים הרופאים זה כחודשיים. האוצר דורש מבית הדין להוציא צווי מניעה לרופאים.

בפנייה לבית המשפט נכתב, כי "בסכסוך זה מצטייר כי כוחה של ההסתדרות הרפואית, ארגון העובדים המייצג את רופאיו, והניצול לרעה בו הוא משתמש בכוחו לקידום האינטרסים של חבריו, הוא בבחינת כוח בלתי מידתי".

בפנייה הוצעו להסתדרות הרפואית שתי דרכים חלופיות לפתרון המשבר: האחת, "משא ומתן אינטנסיבי בתום לב ובנפש חפצה לחתימה על הסכם קיבוצי בעניינים שהינם נושאים להסכם קיבוצי". השנייה היא "כי אם ההסתדרות סבורה שהמו"מ הגיע למבוי סתום, המדינה מציעה כי הצדדים יפנו בהסכמה לבוררות אשר תנוהל על ידי שלושה בוררים שיסוכמו על ידי הצדדים בתוך פרק זמן קצר ביותר לגבי עניינים שהינם נושאים להסכם קיבוצי במתווה כמו זה שנקבע בהסכם הבוררות משנת 2000".

יו"ר ההסתדרות ד"ר ליאוניד אידלמן אמר הערב לוואלה! חדשות, כי "לפני יותר מחודשיים הכרזנו על סכסוך עבודה. זאת לאחר שאנחנו כבר שמונה חודשים במהלך של משא ומתן עם האוצר. במקום לנהל משא ומתן בתום לב, באוצר החליטו לפנות לבית הדין לעבודה. לא נשאר לנו אלא להצטער על כך. אנחנו לומדים את הפנייה ונתייצב לדיון בבית הדין".

ד"ר אידלמן הוסיף כי אין מחלוקת על הבעיה ברפואה הציבורית מצד משרד הבריאות: "אין מחלוקת על דבר, כל הבעיות שהצגנו מקובלות על כל המעסיקים. הבעיה היא בהשקעת המשאבים. האוצר לא מוכן לפתור את המחלוקות המשמעותיות ברפואה הציבורית. האוצר לא שינה את העמדה שלו במהלך כל חודשי הדיון. יש פה הבדלים גדולים בגישות. האוצר רוצה להתעלם מחלק מהבעיות".

הממונה על השכר במשרד האוצר אילן לוין הודיע אתמול על כוונת המשרד לפנות לבית הדין לעבודה ולהוציא צווי מניעה נגד הרופאים. "הרופאים רוצים להתיש אותנו. אנחנו לא נישבר ולא נשלם - נפנה לבית הדין לעבודה ולא נמשיך את הקרקס הזה", אמר אתמול. לדבריו, "הצעדים של הרופאים לא מידתיים. הם פוגעים בציבור".

הרופאים מאיימים כי החל מחודש יולי הם יחלו לעבוד רק לפי התקנים ולא מעבר לכך. משמעות הדבר היא החרפת השביתה - פחות רופאים במשמרות ואי ביצוע תורניות על ידי רופאים מומחים. לוין אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בנושא והסכים עם דרישות האוצר. "ברגע שהרופאים ייענו לדרישות האוצר הם יקבלו מה שהם רוצים", אמר לוין.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully