וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת תאילנד: עצרנו רוצח ישראלי שנמלט לפני 11 שנה

גלעד גרוסמן

31.5.2011 / 18:47

לוי בן דוד נשפט בישראל למאסר עולם בגין רצח 2 יהלומנים בבלגיה, אך ניצל בשנת 2000 חופשה מהכלא כדי להימלט לתאילנד. היום דיווחה התקשורת התאילנדית על מעצרו והסגרתו הקרובה לישראל

אזרח ישראלי שהורשע ברצח כפול ובמעשי שוד שביצע בבלגיה נעצר בתאילנד, אליה נמלט לפני 11 שנים. כך הודיעה היום (שלישי) משטרת תאילנד, לפי דיווחים בכלי תקשורת תאילנדיים. במשרד החוץ הישראלי נמנעים בשלב זה מהתייחסות לעניין.

על פי אתר החדשות התאילנדי "The Nation", לוי בן דוד, בן 41, נעצר ברובע דינג דאנג בבירה בנגקוק, במבצע משותף של משטרת תאילנד ונציג משטרת ישראל במזרח אסיה. עוד נמסר בדיווח, כי המעצר התבצע בעקבות מידע שהגיע מהשגרירות הישראלית, וכי הוא צפוי להיות מוסגר לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיווח על המעצר בכלי תקשורת תאילנדי. לוי בן דוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווחים היום בתאילנד, הוא עשה שימוש בדרכון מזויף של האיים המלדיביים, ונכנס לתאילנד תחת השם דמיטרי מילב. בתאילנד, התחתן עם אשה מקומית שאף ילדה לו שני ילדים. במשך שנים היה מבוקש על ידי משטרת תאילנד והאינטרפול, עד למעצרו. על פי אחת הגרסאות, השוטרים עקבו אחר בת זוגו וכך הביאו למעצרו.

מהמשטרה נמסר, כי בן דוד נתפס בעקבות פעילות מודיעינית מאומצת של חוליית האינטרפול ונציגי משטרת ישראל. עוד נמסר, כי עם איתורו יצא נציג משטרת ישראל בפסיפיק, ניצב משנה יקי עובד, יחד עם כוח ממשטרת תאילנד לבנגקוק שם עצרו אותו.

בן דוד עבר להתגורר בבלגיה עם משפחתו בתחילת שנות ה-80' ועבד בעסק המשפחתי של סחר בתכשיטים. ב-1992 הוא נקלע לקשיים כלכליים לאחר שפוטר מעבודתו, אז החליט לרצוח את שני התכשיטנים עימם היה בקשרי עבודה ולשדוד אותם. במאי 92' הוא וחברו הגיעו לפגישה עם שני התכשיטנים באנטוורפן. במהלך הפגישה ירה בן דוד בשניים, דקר אותם ונמלט עם חברו כשבידם שני תיקים מלאים בתכשיטים.

לאחר הרצח ברח בן דוד עם חברתו ההולנדית לישראל באמצעות דרכונים הולנדיים מזויפים. מספר חודשים אחר כך הגיע לישראל גם שותפו למעשה. בן דוד וחברתו נעצרו בספטמבר 92'. היא הוחזרה לבלגיה שם הועמדה לדין ואילו בן דוד הועמד לדין בארץ. לאחר שהודה והורשע בשני מקרי הרצח, הוא נידון למאסר עולם על ידי השופטים אדמונד לוי ודבורה ברלינר.

לאחר שהורשע, ביקש פרקליטו של בן דוד, עורך הדין אמנון זכרוני, לשנות את גזר הדין מכיוון שהחוק הבלגי קובע עונש נמוך יותר לעבירה זו. אולם, בן דוד ביקש ממנו שיפסיק את ההליכים כדי שיוכל להשתלב בסבב חופשות בכלא. אז בספטמבר 2000, הוא ניצל חופשה של 48 שעות מהכלא, והצליח להימלט מישראל, ככל הנראה לתאילנד.

יצויין כי אין אמנת הסגרה בין ישראל ותאילנד, אולם ישראל ביקשה בעבר להסגיר לידיה אזרחים ישראלים שנעצרו במדינות שאינן חתומות על הסכם הסגרה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully