וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני שמאל לבג"ץ: להגביל שימוש צה"ל בזרחן לבן

31.5.2011 / 14:06

מספר ארגוני זכויות אדם ואישי ציבור עתרו לבג"ץ בדרישה ולאסור לחלוטין על שימוש בזרחן לבן באזורים מיושבים. "בעופרת יצוקה בוצע בו שימוש שערורייתי ולא מוסרי"

קבוצה גדולה של ארגוני זכויות אדם, בהם תנועת "יש גבול" ו"שלום עכשיו", וכן עשרות אנשי שמאל, בהם שולמית אלוני, יואב הס, פרופ' זאב שטרנהל, ואביגדור פלדמן, עתרו לבג"ץ בדרישה להורות לצבא להגביל את השימוש בחימוש המכיל זרחן לבן ולאסור לחלוטין על שימוש בתחמושת מסוג זה באזורים מיושבים.

"הצורך בעתירה זו עלה לנוכח השימוש הנרחב, השערורייתי והבלתי מוסרי, לדעתנו, שנעשה במבצע 'עופרת יצוקה' בחימוש המכיל זרחן לבן", נכתב בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין מיכאל ספרד ואמילי שפר.

"מטבע הדברים ובשל היות הרצועה מאוכלסת באזרחים בצפיפות מהגבוהות בעולם, התוצאה הייתה פגיעה נרחבת באזרחים אשר נפגעו חלקם עם הטלת הפצצות וחלקם זמן רב לאחר מכן כאשר האפקט המבעיר של הזרחן היה עדיין פעיל".

מדו"ח שהעבירה ישראל לאו"ם בחודש יולי האחרון נכתב כי צה"ל יפעל להפחתת כמות הנפגעים בקרב אוכלוסיות אזרחיות במקרים של מלחמה ויגביל את השימוש בפצצות זרחן באזורים מאוכלסים. הדו"ח בן 37 העמודים מהווה את תגובתה השנייה של ישראל לממצאי דו"ח גולדסטון בנושא חקירת פעולות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה".

הדו"ח התייחס גם לביקורת שנמתחה על השימוש שנעשה בצה"ל בפצצות זרחן לבן במהלך המבצע, וטען כי שימוש זה נעשה באופן חוקי. עם זאת, בדו"ח נטען כי צה"ל הורה להגביל את השימוש בפצצות אלו באמצעות קביעת אזורים "רגישים" והצבת תנאי בטיחות להטלתן. "צה"ל נמצא בתהליך של קביעת איסורים שונים על השימוש בפצצות זרחן באזורים עירוניים",

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully