וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים רבים השלישי לוקח? קם ארגון מורים חדש

31.5.2011 / 5:00

סגן מנהל בי"ס בפתח תקווה הקים את "התאחדות מורי ישראל" במחאה על חוסר שיתוף הפעולה בין הארגון להסתדרות. "מדוע יושבים שני מורים, זה לצד זה, ולכל אחד מהם תנאי ההעסקה שונים?"

היריבות המרה שהובילה לחתימת שני הסכמי רפורמה נפרדים עם ארגון המורים העל יסודי והסתדרות המורים הובילו לאחרונה להשקתו של ארגון מורים חדש, א-פוליטי ובלתי מפלגתי.

"התאחדות מורי ישראל" בראשותו של אריה שמש, סגן מנהל חטיבת הביניים ע"ש "אחד העם" בפתח תקוה, התארגנה דרך רשת הפייסבוק. ההתאחדות הוקמה כמחאה של מורים ועובדי הוראה נגד המאבק המתמשך בין שני האיגודים המקצועיים היציגים של עובדי ההוראה: הסתדרות המורים וארגון המורים, זאת בעיקר לאור חתימת שני הסכמי עבודה נפרדים עם משרדי האוצר והחינוך: אופק חדש ועוז לתמורה.

שמש החליט להקים את ארגונו בחודש דצמבר האחרון לאחר שנציגי ארגון המורים ביקרו בבית ספרו במטרה לשכנע מורים להירשם כחברים, "הם אמרו למורים שלי 'תחתמו אצלנו ולא אצל האירנים' [הכוונה היא להסתדרות המורים]. ברגע זה הבנתי את הצורך המיידי של המורים בגוף א–מפלגתי שייצור את הבסיס לשיתוף פעולה ותיאום עמדות בין שני הארגונים הנוספים".

שר החינוך היה צריך לומר להם לשבת ביחד

"שתי הרפורמות שנחתמו נותנות מענה הולם לחלק מהבעיות שמטרידות את המורים, אבל לא לכולן. בעיית מספר התלמידים בכיתות, התשתיות הגרועות של בתי הספר, שאלת הסמכות של מורים ומנהלים – כל אלה לא באו לכדי פתרון", אומר שמש בראיון הבכורה שלו כראש ההתאחדות.

"השאלה המהותית ביותר טרם נשאלה" אמר שמש, "מדוע משרד החינוך לא מסוגל להושיב את רן ארז ויוסי וסרמן סביב שולחן עגול אחד וליצור רפורמה אחת לכלל המורים בישראל? מדוע יושבים שני מורים, זה לצד זה בחדר המורים ולכל אחד מהם תנאי ההעסקה שונים – אחד בהסתדרות ואחד בארגון המורים? שר החינוך היה צריך לאזור אומץ ולומר לשני הארגונים האלה שעליהם לשבת ביחד ולא לחוד ולבצע רפורמה שורשית".

התאחדות מורי ישראל אינה מבקשת להיות ארגון יציג של עובדי ההוראה, אך כבר עכשיו היא מחזיקה בלמעלה מ-1600 חברים בפייסבוק, רובם המכריע מורים. שאיפתה להביא לשיתוף פעולה בין האיגודים המקצועיים ונציגי המורים בכל הקשור לשיפור מעמד המורה, טיפול בזכויותיו וביסוס מקצוע ההוראה כפרופסיה. בעיקר מבקשת התאחדות מורי ישראל לקדם מהלך של האחדת הסכמי העבודה עליהם חתומים האיגודים השונים.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully